مسابقات بسکتبال 3 نفره لیگ فرهیختگان از فردا آغاز می‌شود

رئیس انجمن بسکتبال دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز نخستین دوره لیگ بسکتبال 3 نفره دانشگاه آزاد در لیگ فرهیختگان خبر داد.

آشور گل‌محمدی، رئیس انجمن بسکتبال دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: اولین دوره از مسابقات لیگ فرهیختگان از فردا آغاز خواهد شد. برای رشته بسکتبال افتخاری است که آغازگر این لیگ باشد. نخستین دوره این مسابقات به بسکتبال سه نفره اختصاص دارد که یک رشته کاملا دانشگاهی است. پیش از این ما هر سال در تابستان مسابقات سراسری دانشگاه آزاد را برگزار می کردیم و خبرش در سایت فدراسیون جهانی بسکبتال فیبا نیز منتشر شده است. اهمیت برگزاری مسابقات سراسری از این جهت است که در ایران برای بسکتبال 3 نفره مسابقاتی نداریم.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد برای این رشته بسیار ارزش قائل است. تیم دانشگاه آزاد در بخش بانوان بسکتبال 3 نفره به دومی آسیا و سومی جهان رسید. در بخش مردان هم تیمی که در مسابقات اندونزی سوم شد، دو دانشجوی دانشگاه آزاد را در اختیار داشت. ما تنها نهادی هستیم که مسابقات سراسری برگزار می کنیم و حالا تنها لیگ سه به سه کشور را در دستور کار داریم.

گل‌محمدی در ادامه به برنامه مسابقات اشاره کرد و گفت: امشب قرعه کشی مسابقات انجام می شود. تیم‌های البرز، چهارمحال و بختیاری، قزوین، خوزستان، نجف آباد، زنجان، گیلان و آذربایجان غربی سهمیه حضور در این مسابقات را به دست آورده اند و امشب گروه بندی مسابقات با توجه به تیم های شرکت کننده مشخص خواهد شد. این مسابقات تا چند روز در تهران برگزار می شود و پرونده نخستین دوره لیگ خیلی زود بسته خواهد شد.

وی در پایان افزود: برای سال آینده مسابقات سراسر‌ی دانشگاه‌ها در تابستان به محل برگزاری انتخابی این لیگ تبدیل خواهد شد و می‌کوشیم تا تعداد تیم های حاضر در دوره دوم لیگ را به دوازده تیم افزایش دهیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1045549

وب گردی

وب گردی