دستورالعمل اجرای دوره‌های آموزشی کوتاه مدت آزمایشگاهی و کارگاهی در واحدهای دانشگاه آزاد ابلاغ شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی کوتاه مدت تخصصی آزمایشگاهی و کارگاهی را به معاونان، روسای مراکز و مدیران کل سازمان مرکزی و روسای استان‌ها، واحدها و مراکز آموزشی این دانشگاه ابلاغ کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دستورالعمل برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی کوتاه مدت تخصصی آزمایشگاهی و کارگاهی در واحدهای دانشگاه آزاد توسط دکتر محمدمهدی طهرانچی ابلاغ شد.

دکتر طهرانچی در این بخشنامه تاکید کرده است: با عنایت به سیاست‌های کلان دانشگاه در راستای افزایش درآمدهای غیر شهریه و با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه های آزمایشگاهی و کارگاهی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای ارائه آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت درآمدزا این دستورالعمل در ۱۲ ماده و ۲۰ تبصره ابلاغ می‌شود.

توانمندسازی منابع انسانی و تقویت بنیه کارشناسی شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه، ایجاد یک بستر منسجم و یکپارچه برای استفاده بهینه از تجهیزات آزمایشگاهی، کارگاهی و نیروی انسانی متخصص جهت اجرای برنامه‌های آموزشی تخصصی آزمایشگاهی و کارگاهی همچنین هدفمندسازی و برنامه‌ریزی مناسب سالانه برای ارائه آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت در حوزه‌های درون و برون سازمانی از جمله اهداف این بخشنامه است.

درآمدزایی از حوزه آموزش‌های تخصصی آزمایشگاهی و کارگاهی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم دانشگاه از قبیل فضای کالبدی، تجهیزات پیشرفته و نیروی انسانی متخصص و تسهیل فرآیند حضور شرکت کننده‌ها در دوره‌ها و صدور گواهینامه معتبر از دیگر اهدافی است که در این بخشنامه به آن اشاره شده است.

توسعه همکاری درحوزه آموزش‌های کوتاه مدت تخصصی آزمایشگاهی و کارگاهی با سایر دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی و بستن تفاهم نامه‌های مشترک و ایجاد منافع متقابل، تسهیل دسترسی متقاضیان و خدمات آموزشی تخصصی آزمایشگاهی و کارگاهی با توجه به وجود زیرساخت مناسب در این حوزه و همچنین تنظیم و به روز رسانی برنامه‌های درسی و بسترسازی به منظور شناسایی و سازماندهی و بهره گیری از اساتید مجرب و آزمایشگاهی و کارگاهی با توجه به وجود ظرفیت بالا و برگزاری دوره ها در داخل و خارج از کشور از دیگر اهدافی است که در این بخشنامه پیگیری می‌شود.

دکتر طهرانچی در این بخشنامه تاکید کرده است: نظر به اینکه بهره برداری از تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی تحقیقاتی دانشگاه از اولویت‌های راهبردی دانشگاه است؛ لازم است مسئولان محترم دانشگاه در حوزه‌های مرتبط با اهتمام ویژه‌ای نسبت به اجرای صحیح و دقیق و به هنگام این دستورالعمل داشته باشند.

گفتنی است نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل بر عهده تمام معاونان روسای مراکز مدیران کل سازمان مرکزی را از سایر استان ها واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045550

وب گردی

وب گردی