ثبت «دادخواست اعتراض ثالث» الکترونیکی شد

ثبت «دادخواست اعتراض ثالث» به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی واگذار شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، تا امروز ارائه «دادخواست اعتراض ثالث» در شورای حل اختلاف در تمام دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور قابل ارائه بوده اما از این پس مردم دیگر نیاز نیست برای ثبت این دادخواست به شوراهای حل اختلاف مراجعه کنند.

با ابلاغ اداره کل خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، خدمت ارائه دادخواست اعتراض ثالث در شورای حل اختلاف از 12 آذر در تمام دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قابل ثبت خواهد بود.

گفتنی است، بنا بر نظرات حقوقی، نهادی به‌ نام «اعتراض ثالث» شکل گرفته که مطابق با این نهاد حقوقی، اشخاص ثالثی که به رأی دادگاهی اعتراض دارند، می‌توانند از آن رأی شکایت کنند و دادگاه موظف به بررسی شکایت آن‌هاست. البته این امر مانند هر مسأله‌ حقوقی دیگر در چهارچوب و با شرایط خاصی ممکن است.

قاضی با اطلاعاتی که به او داده می‌شود و براساس موازین قانونی اقدام به صدور رأی می‌کند و این رأی ممکن است علیه اشخاصی صادر شود و حقوقی را از افرادی سلب کند. برای اینکه امکان اشتباه در صدور آرا کمتر شود، در همه‌ نظام‌های قضایی، راه‌هایی برای شکایت از رأی قاضی پیش‌بینی شده است که یکی از این راه‌های اعتراض، نهادی به ‌نام اعتراض ثالث است.

اعتراض در این موضوع به‌ معنای شکایت از رأی صادر شده است و منظور از ثالث هم هر شخصی است که طرف دعوا، خواهان یا خوانده، نباشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045572

وب گردی

وب گردی