۲ هزار دوربین ثبت تخلف در جاده‌های کشور نصب می‌شود

فرمانده نیروی انتظامی از نصب و راه اندازی بیش از ۲ هزار دوربین ثبت تخلف در جاده‌ های کشور تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار اشتری در حاشیه برگزاری رزمایش طرح زمستانی ۱۳۹۸، در جمع خبرنگاران به تجهیز پلیس راهور ناجا اشاره کرد و گفت: پلیس راهور و مجموعه ناجا باید از بهترین خودروها برای امدادرسانی و اجرای مأموریت‌ها استفاده کند. البته اولویت ما خودروهای داخلی است و ورود خودروهای خارجی با مجوز ستادکل و وزارت دفاع است.
وی گفت: پلیس درصدد است تا ناوگان خودرویی و تجهیزات خود را از بهترین تجهیزات و به روزترین آنها داشته باشد تا خدمت‌رسانی به مردم هر چه سریع‌تر و با دقت بیشتری انجام شود.

سردار اشتری در مورد رزمایش طرح زمستانی ۹۸ نیز گفت: این رزمایش با مشارکت همه دستگاه‌های ذیربط و به همت راهنمایی و رانندگی برگزار شد و همه دستگاه‌ها برای ارائه خدمات در این رزمایش اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: گردنه‌های برف‌گیر شناسایی شده و تیم‌ها در این گردنه‌ها حضور خواهند یافت؛ همچنین گام‌های خوبی توسط پلیس راهور در راستای کاهش میزان جان‌باختگان برداشته شده است.

فرمانده ناجا به افزایش ترددها و کاهش تصادفات اشاره و عنوان کرد: ترافیک یک موضوع ملی است و همه دستگاه‌ها باید برای کمک به حل معضلات ترافیکی، حضوری فعال داشته باشند.

سردار اشتری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تعامل نیروی انتظامی با سایر دستگاه ها چگونه است، توضیح داد: بین نیروی انتظامی و سایر دستگاه های مسئول در حوزه تصادفات، تعامل و هماهنگی وجود دارد و البته معتقدیم همکاری ها باید تقویت شود.
وی در خصوص تصویب بودجه سال آینده ناجا نیز گفت: نیاز واقعی ما هنوز تصویب نشده است، در حال رایزنی و گفت و گو با دولت و مجلس شورای اسلامی هستیم تا در این خصوص کمک و مساعدت کنند اما به هرحال مردم نگران نباشند ما در هر شرایطی در خدمت آنها هستیم.

فرمانده ناجا در پاسخ به سوالی در خصوص تزریق خودروهای جدید به ناوگان خودرویی پلیس گفت: نیروی انتظامی باید بهترین تجهیزات و امکانات را در اختیار داشته باشد البته در دنیا بهترین امکانات در اختیار پلیس است. بنابراین در زمینه تزریق خودرو به ناوگان خودرویی نیز خرید خودروهای داخلی در اولویت قرار دارد و البته تهیه خودروهای دیگر و متناسب با مأموریت های پلیس با مجوز ستادکل و از طریق وزارت دفاع صورت می گیرد. در هر حال به دنبال این هستیم ناوگان خودرویی و تجهیزاتی خود را درست کنیم و از بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات زمینی، هوایی، پهپادی، دست افزاری و نظایر آن بهره مند شویم.
وی در پاسخ به این سوال که سهمیه بندی بنزین در ماموریت های خودروهای پلیس نیز تاثیر داشته است، گفت: این موضوع، همان تأثیری که در جامعه دارد بر ما نیز دارد و به دنبال رفع خلاء‌های موجود هستیم.

فرمانده ناجا در پاسخ به سوال دیگری درباره نقش سهمیه بندی بنزین در کاهش ترافیک گفت: اجازه دهید پس از کارشناسی های لازم این موضوع را اعلام کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045629

وب گردی

وب گردی