نگهداری زیرساخت‌های دریافت تصاویر ماهواره‌ای در ایران

تفاهم‌نامه ۳ جانبه همکاری در زمینه سرمایه‌گذاری خطرپذیر در طرح تامین، راه‌اندازی، بومی‌سازی و نگهداری زیرساخت‌های دریافت تصاویر ماهواره‌ای در ایران منعقد شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سازمان فضایی ایران از امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه سرمایه‌گذاری خطرپذیر در طرح تامین، راه‌اندازی، بومی‌سازی و نگهداری زیرساخت‌های دریافت تصاویر ماهواره‌ای در ایران با صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، صندوق پژوهش و فناوری استان یزد و کنسرسیوم شرکت‌های دانش بنیان این استان خبر داد.

این سازمان در شبکه اجتماعی اینستاگرام اعلام کرد: این تفاهم نامه با هدف برنامه‌ریزی جهت تأمین مالی و حمایت‌های فنی و اجرایی طرح تأمین، راه‌اندازی، بومی‌سازی و نگهداری زیرساخت‌های دریافت تصاویر ماهواره‌ای در ایران منعقد شده است.

در فرآیند اجرای تفاهم نامه، سازمان فضایی ایران بر اساس اولویت‌های فناورانه و استراتژیک خود مبادرت به ارزیابی فنی و مالی شرکت‌های متقاضی می کند که پس از بررسی و ارزیابی، ضمن تایید صلاحیت آنها برای انجام تعاملات مالی، شرکت‌ها را در قالب یک کنسرسیوم معرفی خواهد کرد و کنسرسیوم شرکت‌های دانش بنیان موظف است طرح توجیهی خود را مطابق با استانداردهای معمول به عامل ارائه دهد و کمال همکاری را در فرآیند ارزیابی داشته باشد.

همچنین صندوق پژوهش و فناوری استان یزد به عنوان عامل، پس از جمع بندی نهایی ساختار مشارکت، نتایج و پیشنهاد خود، جهت هم‌سرمایه‌گذاری آن را به صندوق منعکس خواهد کرد.

صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در قالب چارچوب مدل «هم‌سرمایه‌گذاری» اقدامات مربوط را مطابق ضوابط اجرا می‌کند.

بدیهی است جهت اجرایی شدن این تفاهم نامه، قرارداد یا قراردادهای جداگانه ای منعقد خواهد شد و لازم به توضیح است، مطابق مدل هم‌سرمایه گذاری صندوق، کلیه فرآیندهای مدیریت و نظارت بر موضوعات سرمایه‌گذاری جزو وظایف صندوق پژوهش و فناوری استان یزد است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045707

وب گردی

وب گردی