نیازمندی های راه اندازی شبکه‌های ۵G بررسی شد

نیازمندی‌های مطرح در نسل‌های آتی شبکه‌های بی‌سیم ارتباطات (۵G) در نشست تخصصی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، جلسه ۳۹ فروم نسل پیشرو ارتباطات ۵G به میزبانی پژوهشکده امنیت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

در این نشست علمی، نیازمندی‌های مطرح در نسل‌های آتی شبکه‌های بی‌سیم ارتباطات مورد بررسی قرار گرفت و تبادل نظر پیرامون مسائل و چالش‌های پیشروی محققان، توسعه دهندگان و سازندگان نسل آتی مخابرات سلولی (۵G ) انجام شد.

همچنین با توجه به این نکته که گذر به پارادایم جدید جوامع هوشمند نسل آینده مخابرات سلولی، نیازمند شبکه‌های امن، کارامد، پایدار و تاب‌آور هستند، چالش‌های حوزه امنیت شبکه های ۵G با جزئیات ارائه شد.

علاوه بر این، از آنجایی که نهادهای استانداردسازی مخابراتی در حال ادغام مفاهیم و تکنولوژی های جدید مانند شبکه‌های نرم‌افزار محور، مجازی‌سازی کارکردهای شبکه، رایانش ابری، محاسبات با دسترسی چندگانه لبه و برش شبکه در شبکه‌های مخابراتی نسل جدید هستند، چالش های مطرح در این زمینه نیز بررسی شد و مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

در پایان این نشست، با برگزاری جلسه پرسش و پاسخ پیرامون چالش ها و تهدیدات امنیتی، شرکت کنندگان سوالات و ابهامات خود را پیرامون موضوعات مطرح شده با ارائه کنندگان در میان گذاشتند.

در این جلسه مقرر شد جلسه آتی فروم نسل پیشرو ارتباطات ۵G به بحث چالش های امنیتی حوزه اینترنت اشیا و لایه فیزیکی به میزبانی پژوهشکده امنیت در تاریخ چهارم دی ماه برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045710

وب گردی

وب گردی