کم شدن فاصله بین سامسونگ و هواوی

تحریم های آمریکاهمچنان ادامه دارد اما هواوی در حال کم کردن فاصله خود با سامسونگ است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، هواوی از ماه می به این طرف در حال مبارزه با تحریم ایالات متحده است و در پنج سال گذشته راه طولانی را طی کرده است. علیرغم تحریم ، فاصله بین هواوی و سامسونگ همچنان در حال کاهش است. در سال 2015 هواوی با فروش 104 میلیون تلفن هوشمند ، 5.5 درصد سهم بازار را در اختیار داشت و سومین سازنده بزرگ تلفن بود.

با پشت سر گذاشتن اپل که در رده دوم قرار گرفته بود ، هواوی یک هدف بسیار جاه طلبانه ای برای خود تعیین کرده است: بزرگترین تولید کننده تلفن های هوشمند در جهان تا سال 2021.

رقابت هواوی و سامسونگ شدت می گیرد

طبق جدیدترین گزارش «کره هرالد» ، هواوی امسال 251 میلیون گوشی هوشمند به فروش خواهد رساند و سال را با 17.7 درصد سهم بازار به پایان می رساند. سامسونگ پیش بینی می کند امسال 323 میلیون تلفن همراه بفروشد و 21.3 درصد سهم بازار را در اختیار داشته باشد. در این شرایط ، هنگامی که سال 2019 را پشت سر بگذاریم ، خواهیم دید که تنها 3.6 درصد تفاوت بین هواوی و سامسونگ وجود دارد.

کم شدن فاصله بین دو غول فناوری تهدید بزرگی برای سامسونگ است. اگر نگاهی به گذشته بیاندازیم می بینیم که هواوی 2018 را با سهم بازار 14.4 درصد و سامسونگ با سهم بازار 20.3 درصد به پایان رسانده بودند.

تفاوت بین دو شرکت سال گذشته 5.6 درصد بود. حتی اگر سامسونگ همچنان به افزایش فروش دستگاه های بیشتر ادامه بدهد، Huawei نشان داده است که قصد عقب نشینی ندارد و دست از تلاش برنخواهد داشت. البته آنچه در سال آینده رخ خواهد داد نامعلوم است.

در مواجهه با تحریم ایالات متحده امسال ، هواوی ، در سری Mate 30 نمی تواند از برنامه های گوگل استفاده کند. اگرچه این مسئله در چین مشکلی ایجاد نمی کند ، اما استفاده راحت از این دستگاه ها در کشور ما و اروپا امکان پذیر نیست.

اینگونه به نظر می رسد در روزهای آینده و با حل شدن مشکلات بین هواوی و ایالات متحده مسلم است که سامسونگ تاج و تخت خود را از دست خواهد داد. اپل با 13.6 درصد سهم بازار در جایگاه سوم باقی خواهد ماند.

نظر شما درباره کم شدن فاصله میان هواوی و سامسونگ چیست؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1045715

وب گردی

وب گردی