روزانه 1.6 میلیون استعلام معاینه فنی به شهرداری تهران اعلام می‌شود

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور گفت: در حال حاضر روزانه 1.6 میلیون استعلام معاینه فنی خودروها به شهرداری تهران اعلام می‌شود. شهرداری تهران عاجز از کاهش آلودگی هوا مانده است و با مطرح کردن بعضی از موارد خلاف واقع فرار رو به جلو می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سعید قیصر مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اطلاعات سازمان یکپارچه معاینه فنی کشور (سیمفا) در اختیار شهرداری تهران قرار نمی‌گیرد، گفت: این اطلاعات را شهرداری تهران برای اجرای طرح LEZ نیاز دارد که خودروهای فاقد معاینه فنی، کاربراتوری و فرسوده را در این محدوده شناسایی و اعمال قانون کند.

وی افزود: دوربین‌های سطح شهر پلاک خودروها را برداشت می‌کنند و از سامانه سیمفا استعلام می‌گیرند.

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور گفت:‌برای شهرداری تهران متاسفم که عاجز از کنترل و کاهش آلودگی هوا شده و با این شیوه فرار رو به جلو می‌کند و وقتی قادر نبوده و توان کنترل و کاهش آلایندگی هوا را ندارند نباید دستگاه‌های دیگر را متهم کنند.

قیصر افزود: دوربین‌های سطح شهر تهران از ابتدای امسال تا کنون 416 میلیون بار از سیمفا استعلام گرفتند و با این استعلام‌هایی که از پلیس و این سامانه دریافت کرده‌ایم چه رفتاری انجام داده‌اید؟

برای شهرداری تهران متاسفم که عاجز از کنترل و کاهش آلودگی هوا شده و با این شیوه فرار رو به جلو می‌کند و وقتی قادر نبوده و توان کنترل و کاهش آلایندگی هوا را ندارند نباید دستگاه‌های دیگر را متهم کنند

وی تصریح کرد:‌ 393 میلیون استعلام مشخص می‌کرد که این تعداد خودرو دارای معاینه فنی هستند ولی 23 میلیون خودروی مشخص شده فاقد معاینه فنی بودند آیا این خودروها اعمال قانون شده‌اند و آیا این تعداد جریمه اعمال شده است؟ در صورتی که این اقدام باید در راستای کاهش آلودگی هوا انجام شود.

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور خطاب به شهرداری تهران گفت: چه اقداماتی را برای کاهش آلودگی هوا به درستی به سرانجام رسانده‌اید؟از 23 میلیون خودروی فاقد معاینه فنی بر اساس استعلام‌های سیمفا 10 میلیون خودرو کاربراتوری و فرسوده بودند که باید از چرخه تردد خارج شوند.

قیصر گفت:‌ بر اساس قانون خودروهای فاقد معاینه فنی روزانه 50 هزار تومان جریمه شوند و مبالغ این جریمه‌ها در راستای توسعه حمل و نقل عمومی هزینه شود. حال آیا این تعداد خودروها اعمال قانون شده‌اند؟

وی گفت: روزانه یک میلیون و 600 هزار استعلام به شهرداری تهران پاسخ داده‌ایم و قرار نیست کل دیتای پلیس و سیمفا در اختیار شهرداری تهران باشد و با آن کار تجاری انجام دهند.

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور یادآور شد: ما بر اساس نیاز هر موقع دوربین‌های شهر تهران استعلام بگیرند،‌پاسخ خواهیم داد و مجموعه پلیس و سامانه سیمفا همکاری خود را در این خصوص داشتند.

روزانه یک میلیون و 600 هزار استعلام به شهرداری تهران پاسخ داده‌ایم و قرار نیست کل دیتای پلیس و سیمفا در اختیار شهرداری تهران باشد و با آن کار تجاری انجام دهند

قیصر تاکید کرد: سال گذشته هم 222 میلیون استعلام خودرو از سامانه سیمفا گرفته شد که 17 میلیون استعلام خودرو فاقد معاینه فنی بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045716

وب گردی

وب گردی