خطای انسانی علت اصلی حوادث جاده‌ای است / لزوم آمادگی تمامی دستگاه‌های امدادی در فصل زمستان

دادستان قزوین با بیان اینکه دستگاه‌های ذی ربط باید پیش بینی‌های لازم را در شرایط بحرانی داشته باشند،گفت: دستگاه‌های خدمت رسان و امدادی با توجه به وظایف ذاتی خود باید برای مقابله با حوادث پیش‌اندیشی کرده و با تدارک و تجهیزات مناسب برای مقابله با حوادث احتمالی آمادگی داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد قاسمی در رزمایش طرح زمستانی سازمان‌های امدادی و ترافیکی استان قزوین گفت: استان قزوین در مسیر عبور ۱۱ استان کشور قرار دارد، به همین خاطر از حیث حوادث جاده‌ای بسیار دارای اهمیت است، زیرا تعدد تردد روزانه در محور‌های مواصلاتی استان زیاد است.

قاسمی گفت: اقدامات انجام شده از سوی دستگاه‌های متولی در سطح استان در چند سال اخیر در راستای کاهش سوانح و حوادث جاده‌ای قابل تقدیر است، اما همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا حوادث جاده‌ای به حداقل برسد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که خطای انسانی علت اصلی آن است که ناشی از فقدان فرهنگ صحیح رانندگی است.

این مقام قضایی استان قزوین گفت: ستاد پیشگیری از تصادفات در دادسرای مرکز استان قزوین با جدیت فعال است و مصوبات و پیگیری‌های خوبی را در این حوزه اعم از مسائل مربوط به راهداری، موارد مرتبط با راهنمایی و رانندگی، شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز و... داشته است که با تلاش و عزم جدی همه دستگاه‌های متولی شاهد کاهش چشمگیر حوادث جاده‌ای در سال‌های گذشته هستیم.

وی افزود: شرایط خاص جوی زمستان روی همه ابعاد و فعالیت‌های اجتماعی کشور و استان تاثیرگذاراست، در شرایط عادی وظیفه هر دستگاهی مشخص است، ولی گاه در فصل زمستان شرایط به گونه‌ای بحرانی می‌شود و نیاز به اولویت بندی است.

قاسمی با بیان اینکه دستگاه‌های ذی ربط باید پیش بینی‌های لازم را در شرایط بحرانی داشته باشند، افزود: دستگاه‌های خدمت رسان و امدادی با توجه به وظایف ذاتی خود باید برای مقابله با حوادث پیش‌اندیشی کرده و با تدارک و تجهیزات مناسب برای مقابله با حوادث احتمالی آمادگی داشته باشند.

وی در پایان گفت: دستگاه قضایی بر اساس وظیفه ذاتی و قانونی خود به عنوان حافظ، حامی و پشتیبان همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها در راستای اجرای صحیح قوانین خواهد بود و در جهت کاهش تصادفات جاده‌ای نیز همراه و پشتیبان دستگاه‌های متولی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045717

وب گردی

وب گردی