جلسات تخصصی نقد صداوسیما برگزار می‌شود

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی گفت: سلسله جلسات نقد صداوسیما با حضور استادان حوزه رسانه و مسئولان سابق و فعلی سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود.

امیرحسین طیبی‌فرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه بسیج دانشجویی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی قصد دارد عملکرد سازمان صداوسیما را به صورت تخصصی تحلیل و بررسی کند، گفت: این دانشکده به دلیل اینکه یکی از تخصصی‌ترین دانشکده‌های ارتباطات کشور درحوزه رسانه و علوم ارتباطات است، ضعف‌های رسانه‌ای کشور در بازه زمانی یک ساله را مورد نقد و بررسی قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه نقد باید سازنده و توام با راهکار باشد، گفت: سایر تشکل‌های دانشجویی یا نهادهای مختلف تنها سازمان صدا و سیما یا حوزه رسانه‌ای کشور را نقد می‌کنند؛ که گاهی نقدشان در جهت تخریب پیش می‌رود. نقد زمانی سازنده است که اولا منصفانه باشد و دوما با ارائه راهکار یا پیشنهاد همراه شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی(ره) اضافه کرد: بسیج دانشجویی این دانشکده در راستای نقد سازنده در سلسله جلساتی با استادان حوزه ارتباطات، متخصصان رسانه در کشور و روسای سابق و فعلی سازمان صدا و سیما و روسای شبکه‌های تلویزیونی جلسات پرسش و پاسخ تخصصی و دانشجویی برگزار خواهد کرد.

برگزاری سلسله جلسات نقد و سیما به مدت یکسال

طیبی‌فرد با اشاره به اینکه عنوان این جلسات «نقد و سیما است»، گفت: بسیج دانشجویی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی سلسله برنامه‌ها و دیدارهایی با استادان و مهمانان را در نظر گرفته و تا کنون با چند نفر از استادان رشته ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی و سایر دانشگاه‌های مطرح کشور جلسات هم‌اندیشی برگزار کرده است.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه محمد سرافراز رئیس سابق سازمان صدا و سیما اولین مهمان جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی بود، گفت: سرافراز به عنوان فردی که سابقه بیش از ۲۵ سال فعالیت در سازمان صدا و سیما و تقریبا یک سال و نیم ریاست این سازمان را عهده‌دار بود، بهترین فرد برای پاسخ به پرسش‌ها و دغدغه‌های ذهنی دانشجویان است.

به گفته طیبی‌فرد؛ سرافراز در زمان ریاست خود در سازمان صدا و سیما فعالیت‌های تحولی در جهت بهبود ساختارهای این سازمان انجام داده و به اصطلاح دوره ریاست وی با حواشی و سر وصداهای بسیاری همراه بود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: سرافزار در این جلسه معتقد بود عملکرد شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما بسیار مناسب است. به عنوان مثال شبکه پرس تی‌وی در زمان جنگ غزه عملکرد قابل توجهی داشته و توانسته افکار عمومی جهان را نسبت به فجایع و اتفاقات لبنان و فلسطین بیدار و همراه کند.

استقلال در بودجه سازمان صدا و سیما

وی درباره بودجه سازمان صدا و سیما عنوان کرد: همچنین سرافراز بیان کرد که دوره ریاست وی تلاش‌های بسیار انجام داده تا این سازمان در بودجه خود کفا شود و وابسته به بودجه دولتی نباشد. به عنوان مثال با برنامه‌ریزی برای تبلیغات و اسپانسرینگ در سازمان صدا و سیما دیگر نیازی به بودجه دولتی نیست.

طیبی‌فرد با انتقاد از ساختارهای عریض و طویل مدیریتی در سازمان صدا و سیما بیان کرد: بیشتر بودجه سازمان صداوسیما صرف حقوق کارمندان بسیار زیاد این سازمان می‌شود که این افراد بعضاً در شغل‌هایی قرار دارند که هیچ کاربردی برای سازمان ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045728

وب گردی

وب گردی