تردد روزانه ۷ میلیون خودرو در تهران/طرح کاهش آلودگی هوا بی فایده است

عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت همفکری برای رفع چالش‌های شهر تهران، گفت: کاهش ترافیک و آلودگی هوا نیازمند اتخاذ تدابیر ویژه‌ای است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شادمهر کاظم زاده عضو کمیسیون عمران مجلس دهم با بیان اینکه برای رفع مشکلات پیش روی کلانشهر تهران باید شهرداری و دولت تابع قوانین موجود بوده و در صورت لزوم نسبت به ارایه لایحه اقدام کنند، گفت: در حال حاضر ترافیک و آلودگی هوا دو معضل اصلی پایتخت بوده که مشکلات عدیده‌ای را برای مردم ایجاد کرده است.

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تردد روزانه ۷ میلیون خودرو در تهران چالش‌های عدیده‌ای را ایجاد می‌کند، افزود: شهرداری باید برنامه مشخصی در حوزه ساماندهی تردد‌ها داشته باشد که در این حوزه الزاما هزینه‌هایی نیز باید صورت بگیرد.


وی با تاکید بر اینکه شواهد حاکی از بی تاثیر بودن اجرای طرح کاهش آلودگی هوا در بحث تردد‌ها و همچنین کاهش آلودگی هوا بوده است، گفت: دولت باید یک بار برای همیشه مشکلات کلانشهر‌ها به ویژه تهران را مرتفع کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه ممانعت جدی از تردد خودرو‌های تک سرنشین یکی از اقدامات اولیه برای ساماندهی شهری باید باشد گفت: اینکه افراد با پرداخت هزینه‌ای هر روز وارد محدوده طرح ترافیک شوند مسلما عدم کارایی طرح ترافیک جدید را نشان می‌دهد.


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،گفت: مشکلات حوزه شهری باید در تعاملی مشترک میان مسئولان مربوطه یک بار برای همیشه با الگو گیری از کشور‌های موفق در این حوزه رفع شود.

میزان


انتهای پیام/

کد خبر: 1045730

وب گردی

وب گردی