انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق بازرگانی استان فارس و دانشگاه آزاد اسلامی شیراز

تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی بین اتاق بازرگانی فارس و دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با حضور معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در مراسمی با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمد کاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و مهندس جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس، تفاهم نامه همکاری های علمی، پژوهشی و آموزشی، بین دانشگاه آزاد اسلامی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس منعقد شد.

دهقانی فیروزآبادی در این مراسم با اشاره به رویکرد و عزم جدی این دانشگاه برای حرکت در مسیر کارآفرینی و رشد و توسعه فناوری، گفت: همه زیرساخت ها و سرمایه های لازم برای تحقق این رویکرد فراهم است و به زودی دانشگاه آزاد اسلامی، گام عملی خود را در تبدیل به دانشگاه نسل سوم و چهارم با رویکرد کارآفرینی و فناوری خواهد برداشت.

وی از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک ظرفیت و سرمایه ملی یاد کرد و افزود: علت این رویکرد تنها یک تصمیم مدیریتی نبوده، بلکه شرایط موجود، حرکت به سمت این تحول را ضروری کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های دانشگاه آزاد اسلامی از نظر گستردگی، تجهیزات و رویکرد خاص استاد و دانشجو در این دانشگاه، تأکید کرد: فضایی ایجاد خواهیم کرد تا در آن مردم یقین پیدا کنند فرزندشان پس از فارغ‌التحصیلی یا کارآفرین می شوند یا در بازار کار جذب خواهد شد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: استاد و دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی، نیاز به تولید ثروت را به خوبی می شناسد و با توجه به بستر فراهم شده می تواند گام های مؤثری در زمینه خلق ثروت، کارآفرینی و نوآوری بردارد.

وی از آمادگی تمام بخش های دانشگاه آزاد اسلامی برای همکاری با بخش‌های مختلف خصوصی، تولیدی، صنعت و اتاق های بازرگانی خبر داد.

رازقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس در این جلسه با اشاره به وضعیت اقتصاد و دانشگاه در کشور گفت: یکی از زمینه های مهم ارتباط صنعت و دانشگاه رفع موانع بخش تولید به صورت علمی و کارشناسی است، این در حالی است که امروز مشکلات متعددی بر سر راه تولید و کارآفرینی در کشور ایجاد شده که این بخش را به بحران کشانده است.

وی با اشاره به این تفاهم نامه تصریح کرد: هدف از این تفاهم نامه تعامل دانشگاه و اتاق فارس در جهت شناسایی مشکلات موجود اقتصادی شامل صنعت، معدن، کشاورزی، تجارت و خدمات استان فارس و کمک در جهت ایجاد ساز و کار لازم برای ارائه پیشنهادات و راه حل های ممکن در جهت رفع مشکلات و همچنین تلاش برای بهره وری بیشتر و حل مسئله از اقتصاد بخش خصوصی در راستای بهبود شاخص های فضای کسب و کار است.

کاوه پیشقدم نیز در این جلسه با بیان اینکه امروز همه مؤلفه های لازم برای تولید و خلق ثروت و کارآفرینی از جمله ذخایر، نیروی انسانی و مواد اولیه را در اختیار داریم، گفت: آنچه باید در شرایط امروز بر روی آن کار شود، ذهن تولیدگر است.

وی اظهار کرد: قطع شدن صادرات نفت می تواند برای ما یک نعمت بزرگ باشد به شرط آن که دقت لازم در تبدیل تهدید به فرصت را داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045741

وب گردی

وب گردی