اجرای شبانه سهمیه‌بندی بنزین بدون اطلاع مردم اشتباه بود

نماینده مردم ساری در مجلس، اجرای شبانه سهمیه‌بندی بنزین بدون اطلاع مردم را اقدامی اشتباه ارزیابی کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز محمد دامادی نماینده مردم ساری در مجلس با اشاره به افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین گفت: دولت در ماجرای افزایش قیمت بنزین مجلس را محرم ندانست که اگر با مجلس موضوع را در میان می‌گذاشت مجلس می‌توانست بازوی کمکی دولت باشد.

نماینده مردم ساری در مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر میزان سهمیه‌ای که برای بنزین در نظر گرفته شده با میزان نیاز مردم همخوانی ندارد و نیاز اولیه مردم را هم تامین نمی‌کند و وقتی اینگونه است مردم خواه ناخواه ناچار هستند بنزین سه هزار تومانی بزنند و وقتی بنزین سه هزار تومانی استفاده می‌کنند سفره‌شان کوچک می‌شود و این یعنی کار اشتباه دولت.

دامادی خاطرنشان کرد: اینکه رئیس جمهور عنوان می‌کند که من از افزایش قیمت بنزین اطلاع نداشتم توهین به شعور ملت است و از سوی دیگر اینکه دولت شبانه طرح افزایش قیمت بنزین را اجرا کرد کار اشتباهی بود.

نماینده مردم ساری در مجلس اظهار داشت: دولت اصلا فکر نکرد که چنین تصمیمی را گرفت و اجرا کرد و بسیاری از مشکلات رفت و آمد در مناطق محروم کشور را که کم هم نیست در این طرح در نظر نگرفت.

دامادی خاطرنشان کرد: درمورد نظارت بر بازار هم با بازرسی‌های کلیشه‌ای بازار کنترل نمی‌شود بلکه بازار زمانی کنترل می‌شود که از نقطه نقطه آن خبر برسد که یک کالا هزار تومان هم گران نشده که البته از همه جای بازار به ما خبر می‌رسد گرانی اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه دولت یک اقتصاد بیمار را به ما هدیه داده است، افزود: تجربه نشان داده که بنزین رابطه مستقیمی با قیمت کالا دارد و اگر بنزین گران شود کالاها به ویژه کالاهای اساسی هم گران می‌شود.

نماینده مردم ساری در مجلس اظهار داشت: من در منطقه هشت تهران نانوایی را دیدم که روی پلاکارد زده بود که نان نسیه‌ای نمی‌دهیم که این فاجعه است برای کشور که در پایتخت وضعیت اقتصادی چنین است.

دامادی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین باید زمانی اجرایی شود که حمل و نقل عمومی در کشور وجود داشته باشد نه اینکه ما در تعداد قابل توجهی از شهرستان‌ها و مسافت‌های بین شهرها و روستا هیچگونه حمل و نقل عمومی نداریم و حتی در تهران که پایتخت مملکت است مترو پاسخگوی این حجم مسافر نیست چه رسد به شهرها و شهرستان‌های دیگر.

فارس

کد خبر: 1045746

وب گردی

وب گردی