مسئله‌محوری پژوهش‌ها در دستور‌کار وزارت آموزش‌و‌پرورش قرار گیرد

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: مسئله‌محور بودن پژوهش‌ها باید در دستور‌کار وزارت آموزش‌و‌پرورش قرار گیرد؛ به‌نوعی که بتواند مشکل دانش‌آموزان را حل کند.

علیرضا کمره‌ای در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به زیرساخت‌های پژوهشی موجود در مدارس کشور اظهار کرد:‌ پژوهش در آموزش‌و‌پرورش در متن برنامه‌ها و کتب درسی قرار گرفته، این امر با مفهوم تفکر و اندیشیدن مترادف است.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش همه فرآیندهای مربوط به آموزش و یادگیری را دنبال می‌کند؛ همچنین در جریان تربیت دانش‌آموزان، به‌دنبال اندیشیدن، تقویت قوای ذهنی و خلاقیت‌های آنان است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مسئولان آموزش و پرورش تلاش می‌کنند دانش‌آموزان به موضوعات مختلف به عنوان یک مسئله نگاه کرده و در جهت رفع آن بکوشند.

وی با بیان اینکه پژوهش‌های آکادمیک باید در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش با رویکرد تقویت تفکر و اندیشیدن در دانش‌آموزان، به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

کمره‌ای افزود:‌ با توجه به اینکه سند تحول بنیادین در زیر نظام پژوهش شکل گرفته است، آموزش و پرورش نیز چرخش‌هایی برای موضوع پژوهش در سیستم نظام آموزشی معین کرده است که از جمله آن می‌توان به عبور از جزئی‌نگری و رسیدن به کلی‌نگری در امر پژوهش اشاره کرد.

وی اظهار کرد: مسئله‌محور بودن پژوهش‌ها باید در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد؛ به‌نوعی که بتواند مشکل دانش‌آموزان را حل کند. دغدغه آموزش و پرورش و تربیت در بطن کار پرورش دانش‌آموزانی است که به مسائل به طور عمیق نگاه کرده و در راستای حل آن تلاش می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: امیدواریم با تقویت نگاه حل مسئله و روحیه پرسشگری دستاورد پژوهشی کشور غنی‌تر شود، در چنین شرایطی شاهد رشد دانش‌‌آموزانی خوش‌فکر خواهیم بود که توانسته‌اند خلاقیت‌ها و توانمندی‌های ذهنی خود را پرورش دهند. طبیعتاً زمانی که این دانش‌آموزان وارد سطوح بالاتری از پژوهش می‌شوند، می‌توانند از توانایی‌های خود در حوزه پژوهشی بیشتر بهره ببرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045768

وب گردی

وب گردی