طرح های مبتنی بر تحقیق و پژوهش کم هزینه تر اجرا می شود

شهردار تهران با اشاره به ضرورت تغییر رویکردها و توجه به پژوهش و تحقیق افزود: یکی از نتایج اجرای تصمیمات و پروژه ها براساس مطالعات پژوهشی این است که طرح ها کم هزینه تر و پر بازده تر اجرا می شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پیروز حناچی شهر تهران تهران در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و ششمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی که پیش از ظهر امروز برگزار شد گفت: در فرهنگ ما ساعتی تفکر فراتر از هفتاد سال عبادت دیده شده است و طبیعتا امکان تجدید نظر و امکان بررسی مسیرهای رفته شده اهمیت بالایی دارد.

وی ادامه داد: موضوع پژوهش های کاربردی و استفاده از این زمینه برای تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های ما در حوزه شهری و مدیریت شهری و موضوعاتی که با آن مواجهیم امری مهم است.

شهردار تهران گفت: باید تلاش کنیم نتایج این پژوهشها برای اداره شهرها کاربردی شود.

حناچی گفت: امروز با دانشگاه های نسل سوم مواجهیم که کارآفرین هستند و نتیجه فعالیت هایشان بر روی کارآفرینی نتیجه مستقیم دارد.

وی افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که مراکز آموزشی و پژوهشی ما هم برای کارآفرین شدن و تأثیر آموزه های تحصیلی بر کارآفرین بودن حرکت کنیم.

شهردار تهران گفت: ما امروز رتبه هفتادم دنیا در میزان دارا بودن نیروی تحصیل کرده زیر سی سال را داریم و از سوی دیگر نیمی از جمعیت زیر سی سال کشورمان تحصیلات عالیه دارند.

وی ادامه داد: شهرداری به عنوان یک شتابدهنده قوی در حوزه فعالیت استارتاپ ها می توان شرایطی را برای جوانان کشورمان ایجاد کنیم و بخش عمده این فضای کسب و کار را به آنها بدهیم.

حناچی تصریح کرد: هم قریب لایحه حمایت از استارتاپ ها را تدوین کرده و به شورای شهر تهران ارایه خواهیم کرد.

شهردار تهران افزود: گفتند که حدود دو درصد از بودجه شهرداری تهران به موضوع پژوهش اختصاص یافته است و من هم به این موضوع اعتقاد دارم که باید بهره برداری بیشتری از پژوهشهای انجام شده به دست بیاوریم.

وی گفت: در حوزه پژوهش و تحقیقات نیاز به خلاقیت و آینده پژوهی داریم و نباید یادمان برود که اگر امروز صحبت از استفاده از خودروهای الکتریکی مطرح می شود جرقه آن سالها قبل زده شده است.

حناچی ادامه داد: اگر قرار است در آینده حرفی برای گفتن داشته باشیم باید به آینده از امروز نگاه کنیم و باید بتوانیم با کمترین هزینه بهترین بهره برداری را داشته باشیم.

وی به ضرورت بازنگری در مدیریت و اقدامات اشاره کرد و گفت: شیوه مدیریت ما در افتراق بین فقر و غنا تأثیر مستقیم خواهد داشت.

شهردار تهران گفت: نحوه اداره امروز شهرها در شکل گیری مناطق حاشیه ای یا کم شدن آنها تأثیر گذار خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز در تهران نرخ رشد دو درصد بوده اما در حاشیه شهر تهران این عدد به ۱۷ درصد می رسد که توجه به آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

حناچی به بررسی دو لایحه در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: با کمک این دو لایحه چرخه معیوب در شهرها و مدیریت آن بهبود بسزایی پیدا خواهد کرد.

شهردار تهران افزود: یکی از نتایج اقدامات براساس مطالعات پژوهشی این است که طرحها کم هزینه تر و پر بازده تر اجرا می شود.

وی گفت: ما در شهر تهران طرح های داشته ایم که بیش از 10 سال سالی بیست درصد بودجه شهر را می بلعیده اند در حالی که اگر امروز به آن طرحها و نتیجه آنها در کیفیت زندگی مردم بپردازیم خواهیم دید شاید اصلا اجرای این طرح ها ضروری نبوده است.

حناچی گفت: امروز ایده ای داریم تحت عنوان کنترل مسیرهای سواره در شهرها که در ابتدای کار یک نظریه بود اما امروز یک رفتار است.

شهردار تهران ادامه داد: مدت‌های زیادی است که دیگر در شهرها مسیر خودرویی ایجاد نمی شود بلکه با تغییر مدهای حمل و نقل تلاش میشود تا نیازهای مردم برای تردد رفع شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045774

وب گردی

وب گردی