تسهیلات ویژه اسنپ برای معلولان

اسنپ در طرح «با شما در حرکتیم» امکان تردد آسان‌تر و ارزان‌تر برای افراد دارای معلولیت را فراهم کرده و آنها می‌توانند تا پایان سال جاری بدون محدودیت در تعداد سفر با تخفیف رفت‌وآمد کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی بدون‌شک یکی از مهم‌ترین برگ‌های برنده هر کسب‌وکاری است. شرکت‌هایی که خودشان را نسبت به کارهای مسئولیت‌های اجتماعی متعهد می‌دانند، می‌دانند که اهمیت به این موضوع منجر به محبوبیت و شهرت بیشتر می‌شود.

نتیجه مطالعه‌ای که سال ۲۰۱۵ موسسه عالی کنکسا در لندن انجام داد، نشان می‌دهد که سازمان‌هایی که نسبت به فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی یا همان CSR (Corporate Social Responsibility) تعهد واقعی دارند، به وضوح از سازمان‌هایی که درگیر چنین فعالیت‌هایی نبودند، پیشی می‌گیرند. میزان تعامل کارکنان در این سازمان‌ها با یکدیگر بهتر از سایر کسب‌وکارهاست و همچنین خدمات پشتیبانی بهتری به مشتریان ارائه می‌دهند.

همچنین میزان رضایت شغلی کارکنان در سازمان‌های این چنینی معمولا بیشتر است؛ چرا که فکر می‌کنند شرکتی که در آن کار می‌کنند فقط در چارچوب کسب‌وکار خلاصه نشده و خودش را در مقابل جامعه و مسائل اجتماعی دیگر هم مسئول می‌داند. هر چند بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها به فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی هم نگاه بازاریابی دارند و به دنبال این هستند که از دل این کارها راهی به سود اقتصاد خودشان باز کنند، اما کارنامه کسب‌وکارهای بزرگ و فعالیت‌هایی که در راستای مسئولیت اجتماعی انجام داده‌اند نشان می‌دهد که هر قدمی در مسیر دغدغه‌های مردم و توجه به مسائل اجتماعی برداشته شود، با واکنش مثبت مواجه می‌شود. و این کاری است که اغلب شرکت‌های بزرگ آن را در کارنامه خود دارند.

در این میان بعضی کسب‌وکارها هستند که نگاه‌ عمیق‌تری به فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی دارند و اساسا دغدغه‌مندتر هستند. نمونه‌شان هم کم نیست؛ شرکت گوگل نه تنها در راستای حفظ محیط‌زیست تا به حال فعالیت‌های زیادی کرده، بلکه در برابر مسائل اجتماعی مانند اظهارات دونالد ترامپ بر ضد مسلمانان هم بی‌تفاوت نبوده است. شرکت کوکاکولا تغییرات عمده‌ای در شیوه‌های زنجیره تامین خود از جمله سرمایه‌گذاری در کامیون‌های جدید با سوخت جایگزین ایجاد کرده است.

به این ترتیب، ناوگان گسترده کامیون‌های تحویل کوکاکولا تا سال ۲۰۲۰ کاهش ۲۵درصدی در ردپای کربن به همراه خواهند داشت. کمپانی والت دیزنی فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی‌اش را در راستای کاهش ردپای کربن و صرفه‌جویی در مصرف آب انجام می‌دهد و همچنین تعهد سرسختانه‌ای درباره سیاست‌های کار بین‌المللی برای حفظ ایمنی و حقوق کارمندان خود دارند و در نهایت هم به شیوه‌های مبتکرانه در مسیر زندگی سالم، عادات غذایی صحیح را بین کارکنان خود رواج می‌دهند.

در ایران هم اسنپ یکی از کسب‌وکارهایی است که در عمر کوتاه پنج ساله‌اش بارها به واسطه فعالیت‌هایی که در قالب مسئولیت اجتماعی انجام داده بر سر زبان‌ها افتاده است؛ انجام فعالیت‌هایی به منظور حفاظت از محیط زیست، معافیت از پرداخت کمیسیون برای زنان سرپست خانواده، پرداخت بدهی جمعی از زنان زندانی در ندامتگاه شهرری و حالا در آخرین اقدام هم تخصیص کدتخفیف به افراد دارای معلولیت در قالب طرح «با شما در حرکتیم» و حمایت از رویداد ویلچررانی«توانیران»! آن‌طور که روابط عمومی اسنپ خبر می‌دهد، در طرح «با شما در حرکتیم» که همزمان با روز جهانی معلولان راه افتاده، امکان تردد آسان‌تر و ارزان‌تر برای افراد دارای معلولیت فراهم شده است و آن‌ها می‌توانند تا پایان سال جاری بدون محدودیت در تعداد سفر با تخفیف رفت‌وآمد کنند.

همچنین در رویداد «توانیران» هم اسنپ حامی برگزاری یک مسابقه ویلچررانی شده است. هدف از برگزاری این مسابقه این است که افراد بدون معلولیت برای لحظاتی خودشان را در شرایط افراد دارای معلولیت قرار دهند تا تجربه‌ای کوتاه از مرز بین جهان معلولان و افراد سالم به نمایش در بیاید.

آن‌طور که گاردین می‌نویسد، در نهایت این فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی است که کارنامه یک کسب‌وکار را درخشان و یادش را به نیکی در ذهن مردم نگه می‌دارد. این قاعده استثنا ندارد و برای حفظ حیات و محبوبیت تمامی کسب‌وکارهای فعال در دنیا صادق است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1045775

وب گردی

وب گردی