خط فکری مردم را افراد بی‌صلاحیت مشخص می‌کنند

رئیس مرکز پژوهش‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: استادان دانشگاه‌ها باید به زبان مردم صحبت کنند؛ زیرا اگر استادان و فعالان دانشجویی در ارتباط با مردم ناتوان باشند، افراد دیگر برای مردم خط مشی فکری ایجاد خواهند کرد.

پروین پاسالار در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره میزان و نحوه استفاده مردم از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بیان کرد: در حال حاضر نمی‌توان مردم را اجبار کرد که از رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی استفاده نکنند؛ زیرا در عصر ارتباطات به‌سر می‌بریم.

وی اضافه کرد: باتوجه به اهمیت جریان آزاد اطلاعات در کشور و جهان، مردم به صورت ناخود‌آگاه به سمت استفاده از فضای مجازی تمایل دارند؛ بنابراین به جای منع استفاده از شبکه‌های اجتماعی باید استفاده صحیح از رسانه‌ به مردم آموزش داده شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: باید مراکزی با تایید وزارت‌‌خانه‌ها ایجاد شود که کانال‌هایی با محتوای مناسب به مردم معرفی کنند تا آنها به جای مطالب کذب در فضای مجازی، مطالبی با منابع صحیح را مطالعه کنند.

استفاده مناسب از ظرفیت رسانه‌ها

وی افزود: رسانه‌ها ظرفیتی برای ارتباط در سراسر جهان ایجاد کردند، پس بهتر است به جای موضع‌گیری در برابر این ظرفیت از آن‌ها در راستای بهبود فناوری در کشور استفاده شود.

پاسالار با بیان اینکه استادان دانشگاه‌ها باید تلاش کنند تا ساده‌تر و به زبان مردم صحبت کنند، گفت: اگر استادان و فعالان دانشجویی در ارتباط با مردم ناتوان باشند، افرادی که صلاحیت لازم را ندارند برای مردم خط‌مشی فکری تعیین می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: اگر استادان درباره سندروم خاصی با مردم سخن بگویند، کمتر فردی به آن توجه می‌کند؛ اما اگر به زبان ساده در مورد این بیماری سخن بگویید بیشتر مورد پذیرش مردم قرار می‌گیرد.

کسب علم و زبان ساده مردم را به سمت استفاده از رسانه‌ها هدایت می‌کند

وی درباره نیاز مردم به علم و پژوهش بیان کرد: مردم به 2 علت نیاز به علم، پژوهش و زبان ساده، جذب شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های تلگرامی می‌شوند. حال اگر استادان این نیاز مردم را به صورت صحیح به سمت سایت‌ها و کانال‌های علمی فراهم کنند، این نیازها به درستی برطرف می‌شود.

پاسالار در پایان خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک استاد دانشگاه هیچ مخالفتی با فعالیت افراد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ندارم. رسانه‌ها ظرفیت بسیار مناسبی هستند که باید از آن به درستی استفاده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045785

وب گردی

وب گردی