پنجمین یادواره ۲ شهید گمنام خاک‌سپاری شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر برگزار شد

پنجمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر به همت حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی، بسیج دانشجویی با حضور گسترده دانشجویان و مسئولین شهرستانی و اقشار مردم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از رامسر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر در پنجمین یادواره دوشهید گمنام این واحد دانشگاهی گفت: « شهید کسی است که داوطلبانه به سمت مرگ می رود نه اینکه مرگ به سمت او آید. شهید کسی است که جان خود را در راه دفاع از میهن خود نثار کرده است.

علیرضا یکرنگی با بیان تفاوت شهادت اظهار کرد: «تفاوت شهید با هر کشته دیگر در این است که شهید بصورت آگاهانه مسیر خود را انتخاب نموده و در این راه گام بر می دارد.»

وی با یادآوری تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه یکی از اساسی ترین نیازهای امروز جامعه زنده نگه داشتن یاد شهداست افزود: هیچگاه نباید از یاد شهدا غافل شویم برگزار کردن یادواره شهدا درس بزرگی برای همه ماست تا یادمان نرود که آنچه داریم متعلق به شهدا بوده و عزت و شرف کشور با شهادت و خون شهدا بدست آمده است.

در ادامه حجت الاسلام قاسم قاسمی یکی از اهداف شهدا که سرمنشا اهداف سالار شهیدان امام حسین (ع) هم بوده است را جهل زدایی و بیدار کردن امت دانست و گفت: شهدا در مقابل حوادث دوران خود انسان هایی اثربخش بودند که می توانستند بر جامعه دینی خود تآثیر بگذارند.

وی افزود: جنگ ما در هشت سال دفاع مقدس جنگ ایدئولوژی و پرداختن به جهالتی بود که دنیا به آن مشغول بود ما در دوران انقلاب اسلامی هر کجا مواضع انقلابی داشتیم پیروز شدیم اما در مقابل هر زمان مواضع انفعالی و غیر انقلابی داشتیم شکست خوردیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خاطرنشان کرد: شهدا جان خود را نثار کردند تا جهل را در جامعه اسلامی بزدایند و عقلانیت، تفکر ، بینش و اندیشه را در جامعه تزریق کنند و آنرا به سمت و سوی پویایی و ظلم ستیزی هدایت کنند.

حجت الاسلام قاسمی در ادامه اظهار کرد: شهدا به موقع وارد میدان شده و به موقع با ولی خدا و امام زمان خود عهد بستند. هدف دیگری که شهدای عزیز ما آنرا دنبال می کردند بحث اصلاح درون بود. چه اصلاح رفتاری و چه اصلاح بیرونی.

وی در خصوص رسالت اصلی شهدا خاطر نشان کرد: شهدا آمدند تا با بدعت های بد و تهاجماتی که علیه انقلاب، مکتب و دین وجود داشت مبارزه نمایند و اصلاح جامعه اسلامی، مدنی، انقلابی و آرمانی را به ارمغان آورند.

این مراسم با خاطره گویی سردار حجتی نیا از دوران هشت سال دفاع مقدس، اجرای خوب اسفندیاری مجری توانمند شهرستان، پخش کلیپ، مداحی حاج محمد گلین مقدم و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا در جوار قبور مطهر شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر همراه بود.

انتهای پیام

کد خبر: 1045821

وب گردی

وب گردی