احتمال مذاکره نیابتی ایران با آمریکا وجود دارد

دبیر سیاسی اتحادیه تحکیم وحدت درباره اینکه رئیس جمهور از دیدار با نخست وزیر ژاپن به دنبال مذاکره نیابتی با آمریکا است، گفت: این احتمال وجود دارد و با توجه به رویکرد اخیر دولت چنین فرضیه‌ای قابل رد نیست.

دانش خدابنده‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در پاسخ به اینکه آیا رئیس جمهور از دیدار با نخست وزیر ژاپن به دنبال مذاکره نیابتی با آمریکاست، گفت: این احتمال وجود دارد و با توجه به رویکرد اخیر دولت چنین فرضیه‌ای قابل رد نیست؛ اما دولتمردان باید توجه کنند مشکلات کشور هرگز با مذاکره حل نخواهد شد، همچنان که کابینه دوازدهم از مذاکره با غربی‌ها تجربه خوبی ندارد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد دولت مذاکره به هر قیمتی است خاطرنشان کرد: مذاکره با آمریکا برای دولت راحت‌تر است؛ اما سیاست دیگری هم ندارد و تمام چشم امید آن‌ به پول‌های بلوکه شده، کانال اینستکس و FATF است تا به نتایج قابل قبولی برای خود برسد.

دبیر سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت با اشاره به بدعهدی آمریکا و مذاکره ایران با این کشور گفت: منتقدان و حامیان دولت راهبرد‌های زیادی برای برون‌رفت کشور از مسائل موجود به دولت ارائه کرده‌اند؛ اما رئیس جمهور قصدی برای انتخاب رویکرد دیگری برای کشور ندارد.

خدابنده‌لو تصریح کرد: پیشنهاد‌ حامیان و منتقدان دولت درباره همکاری بیشتر با کشورهای همسایه و ایجاد پیمان‌های پولی چند جانبه مزایای سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی برای کشور دارد.

وی افزود: دولت از سر لجبازی یا ندانم کاری تمایلی به اتخاذ راهبردی دیگری به جز مذاکره برای کشور ندارد بلکه زندگی خود را در ادامه این کار می‌بیند.

به گفته دبیر سیاسی اتحادیه تحکیم وحدت منتقدان دولت به دنبال استیضاح روحانی هستند؛ اما حامیان کابینه دوازدهم برکناری رئیس جمهور را می‌خواهند.

خدابنده‌لو با تأکید بر اینکه استعفای رئیس جمهور هزینه زیادی برای کشور دارد، گفت: دولت مردم عملکرد بد دولت را از چشم حامیان آن می‌بینند به همین دلیل طیف پشتیبان کابینه دوازدهم با استعفای روحانی به دنبال شانه خالی کردن از بار مسئولیت خویش است.

وی در پایان با اشاره به اختیارات بی‌سابقه دولت خاطرنشان کرد: حامیان روحانی با استعفای او می‌خواهند تمام ناکارآمدی خود را به پای نظام بنویسند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045841

وب گردی

وب گردی