آزادی ۸ زندانی غیرعمد از طریق موقوفه حاج ملا علی  واعظ قزوینی

8 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با حمایت موقوفه حاج ملاعلی واعظ قزوینی از زندان آزاد شدند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، 8 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد تحت حمایت ستاد دیه با حمایت موقوفه حاج ملاعلی واعظ قزوینی از زندان مرکزی استان قزوین آزاد شدند.

پروینیان وکیل موقوفه حاج ملاعلی واعظ قزوینی با اعلام این خبر گفت: برای پرداخت بدهی و آزادی این زندانیان مبلغی معادل ۱۳۰ میلیون ریال از محل درآمد موقوفه پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه زندانیان از طریق ستاد دیه و دادگستری‌های استان قزوین به موقوفه معرفی شده‌اند، افزود: هفت نفر از زندانیان مرتکب جرائم غیرعمد و یک نفر دیگر هم که محکوم به پرداخت دیه شبه عمد بود، با پادرمیانی اعضای حقوقی موقوفه و جلب رضایت از شاکی توانستند از زندان رهایی یابند.

وکیل موقوفه حاج ملاعلی واعظ قزوینی با بیان اینکه کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، میزان آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کاهش می‌دهد، گفت: خانواده یکی از زندانیان به علت محکومیت حبس در معرض آسیب‌های روحی و اجتماعی قرار گرفته بود و با بازگشت این فرد به کانون خانواده تهدیدات اجتماعی رفع شد.

پروینیان در توضیح موقوفه حاج ملاعلی واعط قزوینی گفت: این موقوفه عام المنفعه بوده و شامل ۱۱ آبادی و روستا است که اکنون 4 روستا با کمک اداره کل اوقاف و امور خیریه احیا شده و در حال اجرای نیان واقف در حوزه کمک به ایتام و نیازمندان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045846

وب گردی

وب گردی