ارسال بالنی برای مطالعه زهره

زهره به عنوان سیاره‌ای جهنمی شناخته شده زیرا دمای سطح آن بسیار بالاست؛ ناسا اکنون خبر از ارسال بالن هوای گرم برای مطالعه این سیاره داده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ناسا می‌خواهد برای انجام تحقیقات روی سیاره زهره یک آرمادا از بالن‌ هوای گرم به این سیاره بفرستد.

ناسا ماه گذشته خبر از انجام ماموریت در سیاره زهره داد و اکنون اطلاعات بیشتری در مورد مزایا و کاربردهای بالقوه چنین مأموریتی ارائه داده است.

باوجود این که زهره در همسایگی ما قرار دارد اما اطلاعات کمی نسبت به آن در دسترس است؛ همین امر باعث شد تا دانشمندان به فکر جمع آوری اطلاعات بیشتری از آن بیافتند.

این سیاره جهنمی از آتشفشان‌ها، کوه‌های غول پیکر و ابرهای گوگرد پوشیده شده است. اگرچه عطارد به خورشید نزدیکتر است اما زهره به دلیل گازهایی که دمای آن را تا 900 درجه فارنهایت (480 درجه سانتیگراد) می‌رساند گرم ترین سیاره منظومه شمسی است.

«سومرکر» از آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا در بیانیه ای گفت: « زهره و زمین ترکیب بندی مشابهی داشته‌اند به این معنی که دارای آب و دی اکسید کربن مشابهی بودند اما مسیری کاملا متفاوت را پشت سر گذاشتند.»

گروه مرکر می‌خواهد بررسی کند که چگونه توسعه زهره نسبت به زمین تغییر کرده اما به دلیل دمای شدید در این کره، فرود آمدن روی سطح آن سخت است. گرچه اتحاد جماهیر شوروی در دهه 70 و 80 تعدادی فضاپیما روی این سیاره فرود آورد که تنها چند ساعت به طول نینجامید؛ اما ناسا تاکنون نتوانسته فضاپیمایی را روی سطح این سیاره بنشاند.

یک رویکرد عملی‌تر ارسال مدارگردی است که بتواند این سیاره را از مسافت ایمن مشاهده کند. این می تواند به مرکر و تیمش کمک کند تا به سؤالاتی درباره سطح زهره که متفاوت از زمین است پاسخ دهند.

برنامه های غیرمعمول دیگری برای کشف این سیاره وجود دارد. یک پیشنهاد این است که از چندین بادکنک هوای گرم برای سوار شدن در جو ناهید استفاده کنید؛ زیرا این هوا به اندازه کافی ضخیم است که از آن استفاده کرد. یک بادکنک امکان جمع آوری اطلاعات از نزدیک را بدون داشتن خطرات زیاد در هنگام فرود فراهم می کند.

این بالون ها باید در شرایط وجود طوفان‌های قوی مقاومت داشته باشند، بنابراین دانشمندان قبل از انجام ماموریت باید راهی برای کنترل حرکت‌های بالون پیدا کنند.

زهره به عنوان نزدیک‌ترین سیاره به زمین دارای زمین‌های آتشفشانی و جو با دمای بسیار بالا است. انسان در مورد فعالیت های لرزه ای این سیاره چیزی نمی داند و این به نوبه خود می‌تواند سرنخ های بیشتری در مورد ترکیب داخلی آن ارائه دهد.

آزمایش های اخیر انجام شده در صحرای نوادا نشان می دهد که بالن های پر شده با هلیوم می توانند در واقع برای اندازه گیری ارتعاشات و زمین لرزه ها مورد استفاده قرار گیرند و اگر فن‌آوری بتواند به این سیاره دسترسی پیدا کند می تواند بینش بی نظیری از آرایش و تاریخ زهره ارائه دهد.

گرما و فشار روی سطح ونوس به این معنی است هر اکتشافگر که سعی کند بر سطح آن فرود بیاید به سرعت از بین می رود. با این حال، شرایط در اتمسفر فوقانی بسیار شفاف تر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045868

وب گردی

وب گردی