حوزه فقرزدایی به کار مطالعاتی دقیق نیاز دارد/ لزوم ارتباط با پژوهشکده‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز علمی

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در همایش پژوهش کمیته امداد گفت: در حوزه رصد فقر و فقر‌زدایی، نیاز به کار مطالعاتی دقیق وجود دارد و لذا باید توانمندسازی را در حوزه فکر و اندیشه در دستور‌کار قرار دهیم؛ در حوزه ارائه مدل‌های جدید و در راستای توانمندسازی، باید با پژوهشکده‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز علمی ارتباط بیشتری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) صبح امروز (۲۴آذرماه) در همایش پژوهش کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: طی چند سال گذشته، تجربه‌های بسیار ارزشمندی را در کمیته امداد به‌دست آورده ایم؛ اما به کمک دانشگاه ها برای انجام ماموریت های خود نیاز داریم. وظیفه اصلی کمیته امداد، شناسایی و تامین نیاز فقرا و مستضعفان است.

وی افزود: نیازمندان زیادی در کشور هستند که در میان آن ها استعدادهای زیادی نیز وجود دارد؛ لذا باید با روش‌های علمی، این مجموعه عظیم را توانمند کنیم اما در این راستا، به بهره گیری از مدل های جدید و به‌روز نیاز داریم.

بختیاری ادامه داد: در حوزه رصد فقر و فقر زدایی، نیاز به کار مطالعاتی دقیق وجود دارد و لذا باید توانمندسازی را در حوزه فکر و اندیشه در دستور کار قرار دهیم؛ در حوزه ارائه مدل های جدید و در راستای توانمندسازی، باید با پژوهشکده ها، دانشگاه ها و مراکز علمی ارتباط بیشتری را داشته باشیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: امروز تفاهم‌نامه‌ای با دکتر محمد مهدی طهرانچی ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی امضا خواهیم کرد؛ چرا که ظرفیت های این دانشگاه برای کمک به موضوع فقر زدایی، بسیار ارزشمند و بالقوه است. همچنین تفاهم‌نامه دیگری با دانشگاه شریف امضا خواهیم کرد.

بختیاری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: در دیدار با مقام معظم رهبری، ایشان فرمودند گرچه حاکمیت مسئولیت دارد؛ اما از نقش مردم نباید غافل شد، به همین دلیل، تصمیم گرفتیم که در کمیته امداد تا حد توان از ظرفیت های مردمی و خیرین استفاده کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید از تکنولوژی‌های جدید برای فقر‌زدایی و تکریم جایگاه نیازمندان استفاده کنیم؛ چرا‌که تکریم نیازمندان، مسئله مهمی است که باید در اولویت های ما قرار گیرد. در داخل قشر نیازمندان، استعدادها و نخبگان زیادی وجود دارد که باید شناسایی و از توانایی های آن ها به نحو احسنت استفاده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045871

وب گردی

وب گردی