سارقان 2600 کیلو  برنج دستگیر شدند

دو کلاهبردار که به قصد خرید برنج برای تالار عروسی، ۲ تن و ۶۰۰ کیلو برنج را سرقت کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سوم مهرماه سال جاری کلانتری ۱۲۲ دربند پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری را به پایگاه یکم پلیس آگاهی برای رسیدگی تخصصی ارسال کرد. شاکی که فردی ۴۵ ساله بود با حضور در پایگاه یکم گفت که اهل آمل است و در کار توزیع و فروش برنج شمال فعالیت می‌کند.

وی گفت: اول مهرماه شخصی به نام محسن با تلفن همراهش تماس گرفته و خود را مالک یک تالار عروسی معرفی کرده است. او گفته که برای تالارش واقع در لواسان۲۰ تن برنج نیاز دارد. شاکی گفت که محسن از او خواسته که برای نمونه دو تن برنج به آدرسی که اعلام می کند، بفرستد. او نیز به همراه پدرش مقدار ۲ تن و ۶۰۰ کیلو برنج را با کرایه کردن خودروی نیسان به همراه راننده به آدرس او برده است.


شاکی همچنین گفت که در آدرس اعلام شده شخصی که مدعی بود کارگر محسن است منتظرشان بوده و به محض حضور آن‌ها در محل درب ورودی ساختمان را باز کرده و با کمک او بار نیسان را تخلیه کردند. پس از تخلیه بار در مورد دریافت پول برنج با محسن تماس گرفته و او برای واریز مبلغ درخواست شماره شبا کرده است، مالباخته نیز با توجه به اینکه شماره شبا نداشته بلافاصله به همراه پدرش به بانک شعبه میدان قدس رفته و پس از گرفتن شماره شبا آن را به محسن پیامک کرده است.

پس از آن بلافاصله مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حساب او واریز شده و قرار شده مبلغ ۴۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دیگر نیز به حسابش واریز شود. بعد از چند دقیقه محسن از طریق واتساپ تصویری به او گفته که مبلغ مذکور به حسابم ساتنا شده است، سپس مالباخته برای اطمینان از ساتنا شدن به همراه کارگر محسن به بانک شعبه پل رومی مراجعه کرده است اما محسن برای دادن شماره حسابش بهانه آورده و گفته است که کارتش در منزل جا مانده و تا یک ساعت دیگر شماره کارت را اعلام می‌کند.

محسن در ادامه از او خواسته تا به همراه کارگرش به سمت چهار راه سیروس حرکت کند و در هنگام حرکت به سمت چهارراه سیروس کارگرش گفته که باید به منزل برود و شارژرش را بردارد اما دیگر خبری از او نشد و محسن طی تماس تلفنی اعلام کرد که برای کارگرش کاری پیش آمده است و پس از آن نیز دیگر جواب تلفن مالباخته را نداده‌اند. مالباخته مجددا به آدرس محل تخلیه برنج ها بازگشته و متوجه شده که برنج ها را بار زده و از آنجا برده اند.

با اظهارات شاکی کارآگاهان محسن را شناسایی کرده و با هماهنگی بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه یک تهران وی در ۱۰ آذرماه در مخفیگاهش در محدوده جنوب شرق تهران دستگیر و به پایگاه یکم منتقل شد. محسن علاوه بر جرم ارتکابی، به چند فقره کلاهبرداری دیگر به همین شیوه در شهرستان نور اقرار کرد.

بر اساس اعلام پلیس آگاهی، کارآگاهان طی اقدامات شبانه روزی، همدست وی را نیز در روز ۱۸ آذرماه در منطقه نیاوران دستگیر کردند و با اعتراف متهمان برنج های کلاهبرداری شده در محل سکونت آنها کشف و با دستور قضائی به مال باخته تحویل داده شد. هر دو متهم نیز با صدور قرار روانه زندان شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045936

وب گردی

وب گردی