دکتر ولایتی انتصاب دبیر کل جدید مجمع تقریب مذاهب را تبریک گفت

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل  و دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی طی پیامی انتصاب دبیر کل جدید مجمع تقریب مذاهب را تبریک گفت.

به گزارش ایسکانیوز، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی طی پیامی، انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین حمید شهریاری را به سمت دبیرکلی مجمع تقریب مذاهب اسلامی تبریک گفت.

در این پیام آمده است: تحولات پرشتاب و پیچیدگی های جهان اسلام در دوران جدید و تلاش دشمنان در طراحی توطئه های شوم برای امت اسلامی و همچنین ترسیم و معرفی چهره ای غیر واقعی و از جنس تروریست های داعشی، توسعه نگاه وحدت آفرین مسلمانان و تاکید بر اشتراکات و تقریب مذاهب اسلامی را ضرورتی انکارناپذیر کرده است.

در بخش دیگری از این پیام تاکید شده: در این میان جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به سیاست اصولی خود در ضرورت این وحدت و پرهیز از دخالت بیگانگان در امور کشورهای اسلامی، همواره بر اشتراکات اسلامی تاکید کرده و در عمل نیز در این مسیر گام برداشته است.

در در این میان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز بر اساس فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می تواند ضمن استفاده از ظرفیت ها و تجربیات ارزشمند گذشته و زمینه سازی برای بروز و ظهور هر چه بیشتر دیدگاه های وحدت آفرین نخبگان جهان اسلام نقش اثرگذاری را در تحقق این مهم ایفا کند.

در انتهای این پیام آمده است: لازم می‌دانم ضمن تقدیر از تلاش های دلسوزانه آیت الله اراکی در دوران مسئولیت، انتصاب جنابعالی را تبریک عرض کرده و در اجرای این مسئولیت خطیر، از درگاه خداوند متعال توفیقات روز افزون مسئلت می‌کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045938

وب گردی

وب گردی