پژوهش نیروی محرکه توسعه در تمام حوزه ها است

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت گفت: نقش پژوهش در توسعه همه‌جانبه پایدار چنان برجسته و انکارناپذیر است که می‌توان آن را بدون تردید نیروی محرک توسعه در همه حوزه‌ها دانست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد جیرفت، اسماعیل اسلامی به همراه اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت روز گذشته به‌مناسبت هفته پژوهش از طرح‌های پژوهشی و باشگاه پژوهشگران و نخبگان این واحد دانشگاهی بازدید کردند.

وی با اشاره به ظرفیت عظیمی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت وجود دارد، اظهار کرد: با تدابیری که اندیشیده شده است، در راستای راهکارهای تشویقی در طرح‌های پژوهشی، در مقایسه با سایر دانشگاه‌های آزاد اسلامی سازوکارهای مختلف، بهبود زیرساخت‌ها و روند رو به رشد تولید علم داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت بیان کرد: نقش پژوهش در توسعه همه‌جانبه پایدار چنان برجسته و انکارناپذیر است که می‌توان آن را بدون تردید نیروی محرک توسعه در همه حوزه‌ها اعم از علم، فرهنگ، اقتصاد و جامعه دانست.

اسلامی افزود: هفته پژوهش و فناوری، هفته‌ای است که فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز روی ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری در دانشگاه‌ها فراهم می‌آورد تا قشر فرهیخته جامعه با اطلاع از روندها و وضعیت موجود در علوم و فنون مختلف برای افراد جویای علم، برنامه‌ریزی و اقدامات بهتر و مهم‌تری را در دستور کار خود قرار دهند.

وی گفت: مهم‌ترین رسالت هفته پژوهش این است که این تفکر را در اذهان مردم جامعه و قشر تحصیلکرده ایجاد و احیا کند که تحقیق و پژوهش نقش مهمی در پیشرفت کشور دارد و در نتیجه ارج‌نهادن به مقام پژوهشگران و تجلیل از پژوهشگران برتر و ارتقای سطح پژوهش و فناوری در دانشگاه از جمله اهداف در هفته پژوهش است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045967

وب گردی

وب گردی