راهکارهای حل مشکلات در چارچوب برنامه توسعه پایدار ترسیم شود

رئیس دانشگاه تهران در بیست و هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران تاکید کرد: در پژوهش باید راهکارهای حل مشکلات در چارچوب برنامه توسعه پایدار ترسیم شود.

به گزارش خبرنگار‌ گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در بیست و‌ هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران گفت: این جشنواره از رویدادهای مهم‌دانشگاه است؛ در پژوهش قرار است به مسایل کشور پرداخته و‌ راهکارهای حل مشکلات در چارچوب ‌برنامه توسعه پایدار ترسیم شود.
وی با اشاره به آلودگی هوا گفت: این معضل‌ هزینه بزرگی به کشور تحمیل کرده و سلامت جامعه‌ را به خطر می‌اندازد. این مشکل محصول مدیریت بد بر امکانات است.
وی‌ با تاکید بر اینکه استفاده نکردن از ماشین و‌ موتور سیکلت بخشی از راه حل مشکل آلودگی هوا است اضافه کرد: قانون گذاری و‌ مسائل اجتماعی و‌ حقوقی نیز بخش دیگر این مسئله مهم‌، برای برطرف شدن این معضل است.

وی گفت: آیین نامه‌ای را تصویب کردیم تا از ظرفیت داخلی برای حل مشکلات دانشگاه استفاده کنیم زیرا دانشجویان و‌ اساتید دارای قابلیت‌های زیادی هستند.
نیلی احمدآبادی در ادامه تصریح کرد: این آیین نامه کمک زیادی به دانشجویان می‌کند زیرا منحر به افزایش کارایی و‌تجربه‌ آن‌ها در زمینه رشته تخصصی خود می‌شود همچنین کارکنان دلنشگاه نیز از این طرح خشنود می‌شوند.

رئیس دانشگاه تهران اظهار کرد: دانشجویان در کنار حل مسایل دانشگاه می‌توانند به شرکت‌های موحود در پارک علم و‌فناوری بروند و در آنجا از ظرفیت‌های خود استفاده کنند.

رئیس دانشگاه تهران اظهار کرد: طرح شکوفه که در دانشگاه تصویب شد ایده‌های دانشگاهی را به کسب و‌کار تبدیل می‌کند که منحر به استفاده از طرح و‌برنامه‌های دانشجویان و اساتید دانشگاهی می‌شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: شبکه فناوری را در کل دانشگاه توسعه دادیم و‌امیدواریم این موضوع در کنار آزمایشگاه‌ با رعایت قوانین اجرایی شود.
انتهای پیام /

کد خبر: 1045982

وب گردی

وب گردی