واحد نجف آباد در 9 بخش جشنواره فرهیختگان حائز رتبه شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد گفت: بیشترین تعداد برگزیدگان بین واحدهای دانشگاهی متعلق به این واحد دانشگاهی است و به دلیل مجموعه امتیازات کسب شده توانست با بیشترین امتیاز، واحد برتر پژوهشی شود.

به گزارش خبرنگار گروه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد امسال در هفتمین جشنواره فرهیختگان به عنوان واحد برتر در تداوم فعالیت‌های پژوهشی و فناوری انتخاب شده است. این واحد دانشگاهی در سال 96 هم به عنوان واحد برتر شناخته شد؛ اما امسال علاوه بر انتخاب به عنوان واحد پژوهشی برتر، موفق شد بیشترین امتیاز را نیز با توجه به تعداد برگزیدگان، بین واحدهای برتر به خود اختصاص داده و رتبه اول را از نظر امتیاز کسب کند.

امیررضا نقش؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از علت انتخاب این واحد دانشگاهی به عنوان واحد برتر پژوهشی گفت: واحد نجف آباد با درجه جامع مستقل به عنوان یکی از دو واحد جامع مستقل دانشگاه آزاد اسلامی شناخته شده است. این واحد دانشگاهی زیرساخت‌های بسیار مناسبی در زمینه پژوهشی، از کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مجهز تا زیرساخت‌های توسعه فناوری و تبدیل ایده‌ها به محصولات و تجاری‌سازی آن‌ها پیش بینی کرده است.

او با تاکید بر این که اعضای هیئت علمی این واحد دانشگاهی فعالیت‌های خوبی در جذب طرح‌های برون دانشگاهی ارائه داده‌اند، اضافه کرد: واحد نجف آباد توانسته در 9 بخش در هفتمین جشنواره فرهیختگان حائز رتبه شود؛ بیشترین تعداد برگزیدگان بین واحدهای دانشگاهی متعلق به این واحد دانشگاهی است و به دلیل مجموعه امتیازات کسب شده توانست واحد برتر پژوهشی با بیشترین امتیاز شود.

نقش در ادامه تصریح کرد: حدود 190 آزمایشگاه و کارگاه در واحد نجف آباد مستقر هستند که بسیاری از آن‌ها در خدمت جامعه و انجام خدمات آزمایشگاهی برای صنایع بزرگ استان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با تاکید بر این که در زمینه پژوهشگر برتر، دو نفر از اعضای هیئت علمی واحد نجف آباد به عنوان برتر شناخته شدند، اضافه کرد: یکی از این اعضای هیئت علمی پر استنادترین مقالات را در ISI به خود اختصاص داده است. در حوزه تالیف و ترجمه کتاب نیز نویسنده برتر داشتیم و 2 مقام نیز در سما کسب کردیم. در واقع پژوهش‌های دانش آموزی که در سما انجام شده بود به عنوان بهترین پژوهش‌های دانش آموزی شناخته شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود درباره چالش‌های پیش روی پژوهشگران گفت: مهم‌ترین مانعی که برای پژوهشگران وجود دارد اتصال پژوهش به صنعت است؛ رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی حرکت به سمت پژوهش‌های هدفمند و اثربخش و مسئله محور بودن پژوهش‌ها در جامعه است. شعار امسال نیز پژوهش‌های هدفمند و فناوری‌های ارزش آفرین بوده و فکر می‌کنم مهم‌ترین چالشی که امروزه وجود دارد ارتباط پژوهشگران با جامعه و صنعت است.

نقش در پایان تاکید کرد: معتقدم باید نوعی اعتماد متقابل شکل گرفته و هم دانشگاه به صنعت اعتماد کند و هم صنعت برای رفع مشکلات خود به دانشگاه مراجعه کند. در نهایت پژوهش باید نتیجه‌بخش بوده و متناسب با نیاز جامعه باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045986

وب گردی

وب گردی