5 سرای نوآوری جدید در واحد اردبیل راه اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش از راه‌اندازی پنج سرای نوآوری در زمینه صنایع تبدیلی، رنگ، روشنایی، سلامت و خودروهای تفریحی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی واحد اردبیل، اسحاق رسولی صبح امروز و در مراسم گرامیداشت هفته‌ی پژوهش گفت: واحدهای فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه چندین محصول دانش بنیان توانستند علم را به ثروت تبدیل کنند. در راستای گسترش این فعالیت‌ها به زودی پنج سرای نوآوری در زمینه صنایع تبدیلی، رنگ، روشنایی، سلامت و خودروهای تفریحی در واحد اردبیل راه‌اندازی خواهد شد که هر کدام زیر مجموعه‌های مرتبط با خود را نیز پوشش خواهند داد.

رئیس‌ واحد اردبیل ادامه داد: یکی از رسالت‌های مهم ما ارتقا علم و تولید فناوری است. ما نباید فقط مصرف‌کننده تکنولوژی باشیم.به حول و قوه الهی امروز و در اوج تحریم های فلج کننده، که حتی از انتقال علم و تکنولوژی جلوگیری می شود، ما شاهد خیزش و جهش علمی در کشور هستیم. بر همین اساس و به پشتوانه قشر عالم و فرزانه دانشگاهی و به گواهی پایگاه های معتبر جهانی سرعت رشد علمی کشور در تولید مقالات علمی ۱۷ برابر میانگین جهانی بوده و ایران جزو بیست کشوری است که در زمره یک درصد مقالات استنادی جهان قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: بدون شک دانشگاه آزاد اسلامی با پوشش دادن ۴۰ درصد جامعه دانشجویی نقش عمده‌ای در موفقیت‌های کشور داشته و به عنوان یک سرمایه عظیم، مانع خروج نیروهای علمی و فکری شده است.

رسولی در خاتمه افزود: برای رسیدن به شرایط مطلوب و ایده‌آل برنامه‌ریزی کردیم که در قدم اول و تا پایان سال ۲۰ درصد اعضای هیئت علمی ۵ درصد دانشجویان و ۲۰درصد کارکنان را به صورت جدی وارد فعالیت‌های فناورانه و کارآفرینی کنیم. با این کار و در صورت انتخاب افراد مناسب، رفع موانع اداری و حمایت حداکثری، مشکلات این دانشگاه از نظر علمی و اقتصادی رفت خواهد شد.

کد خبر: 1046014

وب گردی

وب گردی