آغاز به‌کار بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی با گیتی خامنه

بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با قصه‌گویی گیتی خامنه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز به کار می‌کند.

بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، روز سه‌شنبه ۲۶ آذر با برنامه‌هایی متنوع آغاز می‌شود.

قصه‌گویی گیتی خامنه و اجرای شرکت کنندگان در بخش ملی که با داوری چهره‌هایی چون ایرج طهماسب، رویا نونهالی، آزیتا حاجیان و بهرام شاه‌محمدلو همراه خواهد بود، از جمله برنامه‌های روز اول جشنواره هستند.

صبح روز ۲۶ آذر بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ساعت ۸:۳۰ در محل کانون پرورش فکری در خیابان حجاب آغاز به کار می‌کند و برنامه‌های این رویداد تا ساعت ۱۹ ادامه خواهند داشت. ۱۵ شرکت‌کننده بزرگ‌سال در بخش ملی از استان‌های اصفهان، هرمزگان، آذربایجان شرقی، کرمان، بوشهر، تهران و... در فاصله‌های مختلف با حضور روی صحنه به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

این شرکت‌کنندگان در سه بخش از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۹ روی صحنه می‌روند. بهرام شاه‌محمدلو رئیس انجمن قصه‌گویی کانون، ایرج طهماسب قصه‌گو، مجری و کارگردان، حمیدرضا شاه‌آبادی نویسنده ادبیات کودک و نوجوان، رویا نونهالی و آزیتا حاجیان بازیگر، به عنوان هیات داوران بخش ملی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون در سالن حضور دارند و اجرای شرکت کنندگان را داوری خواهند کرد.

گیتی خامنه، چهره شناخته شده عرصه اجرا و قصه‌گویی نیز ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه به عنوان یکی از مهمانان ویژه جشنواره با حضور روی صحنه به قصه‌گویی می‌پردازد.

جشنواره قصه‌گویی در نخستین روز برگزاری دو نشست تخصصی و کارگاه آموزشی را نیز در دستور کار خود دارد.

کارگاه نخست جشنواره، با عنوان «قصه‌گویی به منظور تحت تأثیر قرار دادن روح و جان افراد» با حضور ساره قصیر از لبنان و نشست اول این رویداد با نام «قصه‌گویی مدرن با روش‌ها و رویکردهای نو» با حضور پوپک عظیم‌پور عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، به ترتیب از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۶ برگزار می‌شود.

مرکز تئاتر کانون نیز کارناوال عروسک‌های قصه و اجرای نمایش خیابانی «پدربزرگ و ترب» را با عروسک‌های غول پیکر به عنوان یکی از برنامه‌های سرگرم‌کننده تدارک دیده که در روز اول جشنواره از ساعت ۱۰:۳۰ صبح از خیابان حجاب به سمت پارک لاله حرکت خواهد کرد. علاقه‌مندان می‌توانند به صورت رایگان از برنامه‌ی قصه‌گویی شرکت‌کنندگان و دیگر برنامه‌های جنبی جشنواره استفاده کنند.

شرکت در بخش علمی نیازمند ثبت‌نام در سایت رسمی جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir است.

یادآوری می‌شود؛ بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۲۶ تا ۳۰ آذر ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1046016

وب گردی

وب گردی