تسهیلات لیزینگ ۸ تا ۱۰ درصدی برای خریداران بخش خصوصی

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: محصولات شرکت‌های دانش بنیان در طول 6 سال اخیر بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان فروش داشته و برای خریداران بخش خصوصی نیز تسهیلات لیزینگ ۸ تا ۱۰ درصدی اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، در آیین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت و بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار، با اشاره به اینکه در ۶ دوره گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان محصول به فروش رسیده است؛ افزود: میزان یارانه پرداختی از سوی معاونت علمی و فناوری ۳۵ درصد بوده و تمام محصولات تولیدی هم‌اکنون در دانشگاه‌ها مستقر و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صالحی افزود: ما به دنبال توسعه بازارهای بین‌المللی هستیم به طوری که در نمایشگاه ایران ساخت از کشورهای مختلف خارجی حضور دارند.

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری گفت: کانون‌های دانش و صنعت و بازار به منظور افزایش ارزش افزوده ایجاد شده تا از این طریق هم‌افزایی بین صنعت و دانشگاه به وجود آید.

وی گفت: برای صدور گواهی‌نامه انطباق و محصول با همکاری سازمان ملی استاندارد اقدامات خوبی صورت گرفته است به طوری که کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار در سراسر کشور ایجاد کرده‌ایم و به دنبال حمایت از عرضه فناوری هستیم.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: از ثبت نام کنندگان در نمایشگاه تعداد ۵۲۰ شرکت ارزیابی شد و ۱۰ هزار و ۱۳۲ محصول مورد ارزیابی قرار گرفت.

صالحی عنوان کرد: حمایت بلاعوض معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از محصولات سطح یک به میزان ۴۰ و ۵۰ درصد تخفیف است، همچنین محصولات سطح دو ۲۵ درصد و محصولات سطح سه از ۱۰ درصد تخفیف برخودار می‌شوند اما از محصولات سطح چهار هیچگونه حمایتی صورت نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات لیزینگ ۸ تا ۱۰ درصدی برای خریداران بخش خصوصی از شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: نمایشگاه ایران ساخت محل ظهور توانمندی‌های جوانان کشور است و می‌توان این مدل خوب را به سایر حوزه‌ها نیز تعمیم داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1046048

وب گردی

وب گردی