همایش ملی داوری و توسعه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار می شود

همایش ملی داوری و توسعه با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اعلام این خبر اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری معاونت اجتماعی و پبشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان همایش ملی داوری و توسعه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار می کند.

احسان کامرانی در اولین جلسه هم اندیشی همایش ملی داوری و توسعه که با حضور مسئولان اداره کل دادگستری و دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در واحد بندرعباس برگزار گردید گفت: هدف از برگزاری این همایش را ایجاد اشتغال به دانشجویان رشته حقوق، کاهش اطاله دادرسی، ترویج صلح و سازش جهت تحکیم خانواده است.

وی نقش دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی را مهم ارزیابی کرد و گفت:«ارتقاء سطح مشارکت و رویکرد پیشگیرانه در نظام پیشگیری ضرورتی اجتناب ناپذیر به شمار می آید و ایجاد زمینه تعامل علمی برای تحقق این مهم، راهبرد اصولی برای تحقق اهداف پیشگیرانه، ارتقاء شاخص های سلامت فردی، اجتماعی، اداری و پیشگیری از پیدایش و بروز آسیب های اجتماعی است.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان نیز با اشاره به اهداف این همایش، تحکیم و حفظ بنیان خانواده را از مهمترین این اهداف برشمرد و گفت: برگزاری جلسات آموزشی مستمر و پویا می تواند کاهش طلاق و آسیب های اجتماعی ناشی از اختلالات فکری و روانی را تا حد چشمگیری کاهش دهد.

علیرضا احمدی منش، با اظهار اینکه، دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی و آموزشی می تواند کمک قابل توجهی در احقاق این تصمیم داشته باشد افزود: ما سعی خواهیم کرد به کمک مراکز آموزشی و استفاده از ظرفیت های علمی این مراکز، این مهم را محقق سازیم.

وی ابراز امیدواری کرد این همایش بتواند نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی بردارد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1046059

وب گردی

وب گردی