حضور 35 هسته و شرکت  فناور در مرکز رشد واحد خوراسگان

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان گفت: این مرکز رشد با 35 هسته فناور، شرکت فناور و دانش‌بنیان جزو مراکزی است که موافقت اصولی خود را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، مرکز رشد واحدهای فناور واحد خوراسگان از سال 84 به عنوان اولین مرکز رشد دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور، فعالیت خود را آغاز کرد. این مرکز رشد در این سا‌ل‌ها با در اختیار قرار دادن امکانات متعدد از جمله امکان استفاده از کتابخانه و کتابخانه دیجیتال، رایزنی با شرکت‌ها و سازمان‌های مورد نظر واحدهای فناوری برای حمایت از ایده آن‌ها، برگزاری دوره‌ها و کارگاه های متنوع و همچنین تخصیص اعتبارات ویژه توانست تعداد زیادی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه را در قالب واحد‌های فناوری و شرکت‌های فناوری پذیرش کند. این مرکز امسال به عنوان مرکز رشد برتر در هفتمین جشنواره فرهیختگان شناخته شده است. مرکز رشد واحد خوراسگان سال 91 نیز در جشنواره پژوهشی و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری به عنوان مرکز رشد برتر کشور معرفی شد.

علی انصاری مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت‌ها و امکانات این مرکز رشد گفت: مرکز رشد واحد خوراسگان اولین مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی است که فعالیت خود را از سال 84 آغاز کرد و جزو مراکز رشدی است که موافقت اصولی خود را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کرده است.

او ادامه داد: بیش از 35 هسته فناور، شرکت فناور و دانش بنیان در این مرکز رشد مشغول به فعالیت هستند. مرکز رشد واحد خوراسگان فعالیت‌ها و افتخارات زیادی داشته و تعاملات خوبی را نیز با سازمان‌ها، ارگان‌ها، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق‌های حمایتی برقرار کرده است؛ طرح‌های خروجی این مرکز از همان ابتدا یعنی تبدیل ایده به شرکت‌های فناور و دانش بنیان، جزو طرح‌های استراتژیک کشور محسوب شده که به عنوان طرح‌های کلان ملی در حال اجرا بوده و تولید دارند.

انصاری با بیان این که طرح تولید هیبرید صیفی‌جات جزو طرح‌هایی است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال تجاری شدن در کشور است، اضافه کرد: طرح تولید هیبرید صیفی جات جزو مواردی است که در بحث واردات کشور بسیار تاثیرگذار بوده است. در واقع نتایج این طرح و همچنین خروجی‌های مرکز رشد واحد خوراسگان باعث شده که جزو مراکز رشد موفق کشور شناخته شود.

او با تاکید بر این که مرکز رشد واحد خوراسگان امکانات زیادی را در اختیار فناوران قرار می‌دهد اظهار کرد: این امکانات از تجهیزات فیزیکی تا فضاهای اداری، کارگاهی و آزمایشگاهی است. حتی برای حوزه کشاورزی فضای گلخانه‌ای و مزرعه در اختیار دانشجویان، فناوران و تیم‌های کشاورزی قرار می‌دهیم تا ایده‌های خود را نمونه‌سازی و سپس تجاری‌سازی کنند.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در ارتباط با حمایت‌های این مرکز از فناوران گفت: حمایت از ساخت نمونه‌های اولیه یا نمونه‌های صنعتی از مواردی است که در دستور کار داریم. این حمایت‌ها شامل حمایت‌های مالی نیز خواهد بود و تا سقف 30 میلیون تومان کمک نقدی، برای نمونه سازی طرح‌ها ارائه خواهد شد.

او با تاکید بر این که از 35 هسته و شرکت فناوری که دراین مرکز رشد مستقر هستند حدود 4 شرکت دانش‌بنیان ریاست جمهوری شدند توضیح داد: 6 شرکت نیز در حال ارزیابی هستند. در حال حاضر ارتباط خوبی نیز با صنایع برقرار کرده تا جایی که در حال حاضر با اتاق بازرگانی و صنایع مختلف اصفهان تفاهم نامه‌های نیز منعقد شده است. لازمه این که شرکت‌ها به مرحله تجاری سازی برسند و بتوانند بازار محصول خود را داشته باشند این است که ارتباط نزدیکی با صنایع مختلف داشته باشیم.

انصاری با اشاره به برگزاری نمایشگاهی کار و کشف فرصت تصریح کرد: نمایشگاه کار و کشف فرصت نیز در راستای ارتباط با صنایع و با همکاری مرکز رشد دانشگاه با اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد؛ تمام صنایعی که نیاز به استخدام نیروی فناور، دانشجویی و یا کارآموز داشتند در این نمایشگاه شرکت کردند تا بتوانند نیروهای کاری خود را برای ایجاد اشتغال از بین دانشجویان انتخاب کنند. این یکی از مواردی است که نشان می‌دهد با صنایع ارتباط نزدیکی داریم.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در مورد مشکلاتی که در راه ارتباط صنعت و دانشگاه وجود دارد گفت: نبود اعتماد بین دانشگاه و صنعت از مهم‌ترین مشکلات پیش رو است، البته این فاصله در حال کاهش است؛ چرا که در استان اصفهان، ارتباط نزدیکی با صنایع و اتاق بازرگانی با حضور دکتر طهرانچی برقرار شد. در حال حاضر نیز با ایجاد سرای نوآوری در استان اصفهان که بین واحد اصفهان و اتاق بازرگانی مشترک است تلاش داریم این فاصه را کم کرده تا بتوانیم چالش‌ها و معضلات صنعت را در دل دانشگاه و مرکز رشد حل کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1046069

وب گردی

وب گردی