تجلیل از واحد بافق در هفتمین جشنواره فرهیختگان/ انجام  طرح‌های پژوهشی حوزه معدن، اولویت دانشگاه آزاد بافق است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق گفت: این واحد دانشگاهی به دلیل طرح‌های پژوهشی در حوزه تخصصی معدن، اکتشاف و استخراج به عنوان واحد برتر در هفتمین جشنواره فرهیختگان شناخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی بافق به دلیل برخورداری این شهرستان از منابع غنی معدنی در سال 71 به عنوان دانشکده معدن واحد یزد، با پذیرش ۷۰ نفر دانشجو، فعالیت خود را آغاز کرد.

واحد بافق در حال حاضر هزار و 250 نفر دانشجو دارد که در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل و علم آموزی هستند. دانشگاه آزاد اسلامی بافق ۲۷ ساختمان آموزشی، پژوهشی و رفاهی دارد که در زمینی به مساحت ۴۲۲۳۷ مترمربع بنا شده است.

این دانشگاه ۴۸ کارگاه و آزمایشگاه فعال دارد که دانشجویان می‌توانند با مراجعه به آنها، از امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی استفاده کنند. این واحد دانشگاهی برای برقراری و ارتباط صنعت با دانشگاه، تفاهم‌نامه‌های زیادی با مراکز صنعتی و معدنی منعقد کرده و امسال توانسته است در هفتمین جشنواره فرهیختگان، عنوان واحد برتر را کسب کند.

عباس فتاحی بافقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره دلیل انتخاب این واحد دانشگاهی به عنوان واحد برتر گفت: شهرستان بافق یک شهرستان صنعتی است و کارخانه‌های معدنی زیادی دارد؛ این موضوع پتانسیل خوبی بود برای این که بتوانیم در زمینه طرح‌های پژوهشی برون دانشگاهی وارد شده و اقداماتی را انجام دهیم.

او اضافه کرد: از سوی دیگر، رشته معدن اولین رشته‌ای است که در واحد بافق شروع به کار کرده و تعداد هیات علمی در این رشته بیشتر از رشته‌های دیگر است. بنابراین از پتانسیل شهر بافق و حضور هیات علمی توانمند در این واحد دانشگاهی استفاده کرده و توانستیم در زمینه طرح‌های پژوهشی برون دانشگاهی مقام واحد برتر را کسب کنیم.

او در ادامه درباره تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در این واحد گفت: در حال حاضر حدود هزار و 250 دانشجو و همچنین 30 عضو هیات علمی تمام وقت در این واحد حضور دارند که از این تعداد، 8 نفر عضو هیات علمی گروه معدن هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق با بیان این که علت انتخاب واحد بافق به عنوان واحد برتر، طرح‌های پژوهشی بود تصریح کرد: طرح‌های پژوهشی ما بیشتر در حوزه تخصصی معدن، اکتشاف و استخراج است. طرحی هم که در جشنواره فرهیختگان حائز رتبه برتر شد در همین حوزه بود.

فتاحی بافقی درباره افتخارات واحد بافق در جشنواره فرهیختگان گفت: یک طرح پژوهشی برتر در جشنواره داشتیم و همچنین واحد بافق نیز به عنوان طرح های پژوهشی برون دانشگاهی به عنوان واحد برتر شناخته شد. اکثر رشته‌های ما فنی است، بنابراین تمام کارگاه‌ها و زیرساخت‌هایی که مورد نیاز رشته‌های فنی است را در اختیار داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1046075

وب گردی

وب گردی