کشف ارتباط بین خوردن سیب و کلسترول

محققان دانشگاه ریدینگ دریافتند که خوردن سیب که سرشار از فیبر و ترکیباتی به نام پلی فنول است میزان کُل و کلسترول LDL را کاهش می دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، براساس مقاله‌ای که در ژورنال «Clinical Nutrition» منتشر شده، محققان ثابت کردند که خوردن دو عدد سیب (که سرشار از فیبر و ترکیباتی به نام پلی فنول هستند) در روز باعث کاهش مقدار کل و کلسترول LDL می‌شود.

مصرف این میوه علائم مرتبط با سلامت رگ‌های خونی در شرکت کنندگانی که کلسترول خون آن‌ها بالا بوده است را نیز بهبود می‌دهد.

پروفسور «جولی لاونگروف» مدیر واحد تغذیه انسانی در دانشگاه ریدینگ گفت: «مطالعه اخیر نشان می‌دهد که رژیم غذایی می‌تواند تأثیر مهمی بر معیارهای اصلی خطر بیماری‌های قلبی داشته باشد.»

مطالعه دانشمندان نشان داد که مصرف روزانه دو سیب کامل به جای آب سیب که با شکر همراه است، تاثیر معناداری روی نشانگرهای سلامت قلب افراد شرکت کننده دارد.

هنوز مشخص نشده که از بین فیبر موجود در سیب یا پلی فنول (که به میزان قابل توجهی بیشتر در سیب ها وجود دارد) کدام یک مسئول این اتفاق است.

یتوکمیکال ها و پلی فنول ها، مواد شیمیایی ای هستند که به سیب خواص درمانی می دهند و می توانند به بهبود آسم، مشکلات تنفسی و بهبود عملکرد کلی ریه ها کمک کنند. تحقیقات قبلی نشان داد کودکانی که به طور منظم و مداوم آب سیب مصرف می کنند، به نسبت افرادی که به ندرت آب سیب مصرف می کنند، خطر کمتری برای ابتلا به حملات آسمی و مشکلات تنفسی و خس خس کردن دارند. در مقابل، خوردن کامل سیب به نظر نمی رسد که برای آسم و مشکلات تنفسی و خس خس کردن کودکان مفید باشد.

سیب خواصی چون افزایش ایمنی بدن، جلوگیری از آلزایمر، جلوگیری از سنگ کیسه صفرا، سم زدایی کبد، ضد سرطان، دندان‌های سفیدتر، کمک به هضم، جلوگیری از آسیب به سلول‌های مغزی و غیره را نیز دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1046098

وب گردی

وب گردی