شرکت پالایش نفت تهران اولین پالایشگاه سبز کشور شد

کارخانه کربن بارد تهران با قابلیت تبدیل سالیانه 40 هزار تن CO2 تولیدی پالایشگاه تهران به کربن صنعتی و خوراکی مورد بهره برداری قرار گرفت. این واحد تولیدی، اولین خط تولید CO2 کشور به روش بازیافت است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، آیین افتتاح پروژه انتقال گاز CO2 از پالایشگاه تهران به شرکت کربن بارد با حضور دکتر مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، مدنی مدیرعامل بنیاد برکت، علی هاشمی مدیر عملیات شرکت پالایش نفت تهران و جمعی از مسئولان پالایشگاه و مدیران شهری در کارخانه کربن بارد ایران واقع در شهرستان ری برگزار شد. با بهره برداری از این شرکت از مصرف بیش از 15 هزار تن در سال سوخت های فسیلی برای تولید CO2 جلوگیری می­ شود. این کارخانه در ظرفیت فعلی در حدود 30 درصد از نیاز داخلی را پوشش داده و فاز دوم آن با نگاه به صادرات در دست بررسی و اقدام است.

در این مراسم علی هاشمی به نمایندگی از هیئت مدیره شرکت پالایش نفت تهران با تأکید بر اهمیت محیط زیست در سازمان های متعالی گفت: با افتتاح این طرح، شرکت کربن بارد، از مزایای نزدیکی به پالایشگاه تهران و استفاده از CO2 تولیدی پالایشگاه بهره مند شده است. شناخت مزایای رقابتی هر نقطه از کشور و بهره برداری بهینه از آن ها باید در استراتژی شرکت های داخلی نهادینه شده و با جدیت دنبال شود. وی از تمامی مدیران و مسئولین درگیر در پروژه برای تداوم پیگیری ها و راه اندازی کارخانه قدردانی کرده و اظهار داشت: در دنیای امروز کنترل و پایش عملیات از ابتدای فرایند تولید تا پایان چرخه عمر محصول با هدف بهبود مداوم دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی یک الزام و یک هدف استراتژیک محسوب می شود.

با افتتاح این طرح از انتشار 40 هزار تن گاز دی اکسید کربن در جو جلوگیری و شرکت پالایش نفت تهران به عنوان اولین پالایشگاه سبز کشور معرفی شد.

گفتنی است گاز co2 در صنایع شیمیایی، غذایی، پزشکی، حمل و نقل و همچنین تولید کود اوره و متانول کاربرد دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1046151

وب گردی

وب گردی