ایجاد کسب و کار با وام های بانکی و گرفتن قرض محقق نمی شود

برخلاف تصور بسیاری از افراد، موفقیت شغلی و ایجاد کسب و کار با وام های بانکی و گرفتن قرض های متعدد از دیگران محقق نخواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، وحید میرزائی کارشناس اقتصادی و نویسنده مجموعه کتاب های کارآفرینی با بیان این مطلب گفت: به باور بسیاری از جوانان و افراد جویای کار، گرفتن وام می تواند شروع مناسبی برای راه اندازی یک کسب و کار و خود اشتغالی باشد درحالی که تجربه های میدانی و تحقیقات گسترده در حوزه کارآفرینی ثابت کرده که اغلب گیرندگان این وام ها به دلیل نداشتن برنامه و سواد مالی نه تنها به موفقیت نرسیده اند بلکه به موسسات مالی اعتباری و بانک ها بدهکار شده، تا جایی که در پرداخت اقساط نیز با مشکل مواجه شده اند.

وی تصریح کرد: گرفتن وام، موفقیت محسوب نمی شود چراکه نداشتن یک نقشه راه برای کسب و کار، بی توجهی به شرایط و نیازهای بازار و همچنین فقدان مدیریت هزینه ها باعث می شود تا منابع مالی به سرعت پایان یابد و چالش تازه ای بر مجموع مشکلات افزوده شود.

تجربه های میدانی و تحقیقات گسترده در حوزه کارآفرینی ثابت کرده که اغلب گیرندگان این وام ها به دلیل نداشتن برنامه و سواد مالی نه تنها به موفقیت نرسیده اند بلکه به موسسات مالی اعتباری و بانک ها بدهکار شده، تا جایی که در پرداخت اقساط نیز با مشکل مواجه شده اند

وی با بیان اینکه سواد مالی از راه اندازی یک کسب و کار مهمتر است، افزود: همیشه راه اندازی یک کسب و کار ساده تر از تداوم آن است، بقا و عمر اغلب کسب و کارهای نوپا کمتر از یکسال است و همواره کارآفرینان پس از مدتی با ورشکستگی و ناکامی مواجه می شوند این امر بیانگر آماده نبودن مدیران کسب و کارها برای ورود به بازار است.

میرزائی افزود: داشتن یک ایده خلاقانه و منحصر به فرد توجیهی برای گرفتن وام های بانکی و راه اندازی یک شغل جدید نیست چراکه مهمتر از ایده باید به مسئله فروش توجه داشت بهترین محصولات اگر فروش خوبی نداشته باشند مستحق خاک خوردن در انبارها هستند. پس تا زمانی که راه های فروش بررسی نشده نباید اقدام به ایجاد شغل کرد.

نویسنده کتاب هزار توی ذهن ثروتمندان ادامه داد: پیش از راه اندازی هر فعالیت اقتصادی باید به شکل بدبینانه ای بازار را بررسی کرد چرا که نگاه خوشبینانه تنها ذهن را فریب می دهد، بازار عرصه ای جدی و حرفه ای است و نباید آن را با محیط های دوستانه دبیرستان و دانشگاه مقایسه کرد، باید پذیرفت که رقیبان فضا را برای دیگران باز نمی کنند و با بالا بردن کیفیت و پایین آوردن قیمت درصدد بیشتر کردن سهم خود از بازار هستند.

این کارشناس اقتصادی محافظت از پول را یکی دیگر مسائل با اهمیت در کسب و کار دانست و افزود: هر فردی که تصور می کند درآمد چندانی ندارد فقط کافی است تمامی پول های به دست آورده خود را در 6 ماه اخیر محاسبه کند بی تردید درخواهد یافت که طی این مدت مبلغ قابل توجهی را به دست آورده ولی سوال اینجاست که از آن مبالغ کسب شده امروز چه مقدار در جبیب شما وجود دارد؟ این مثال نشان می دهد که اغلب افراد در محافظت از پول و پس انداز ضعیف هستند و با بهانه هایی نظیر بالارفتن هزینه های زندگی درصدد مخفی کردن کم کاری خود هستند درحالی که می توان ثابت کرد در همین شرایط عده ای با کنترل هزینه ها همواره پس انداز قابل توجهی را در حساب خود ذخیره کرده اند.

بارها شنیده شده که پول، پول می آورد، که البته در علم سواد مالی به آن تقویت پول می گویند، درواقع پولسازی فقط به کسب درآمد بیشتر خلاصه نمی شود بلکه مهم این است که از پول بیش از گذشته ارزش آفرینی شود

وحید میرزائی گفت: بارها شنیده شده که پول، پول می آورد، که البته در علم سواد مالی به آن تقویت پول می گویند، درواقع پولسازی فقط به کسب درآمد بیشتر خلاصه نمی شود بلکه مهم این است که از پول بیش از گذشته ارزش آفرینی شود به عبارتی از منابع و پول کمتر، کار بیشتری کشیده شود، موضوعی که تنها با آموزش و مهارت آموزی می توان به آن دست یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1046221

وب گردی

وب گردی