۵۵ قاتل در کهگیلویه و بویراحمد از چوبه دار رهایی یافتند

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به آمار قتل‌های سازشی در استان گفت: در طی چند سال گذشته تعداد ۵۵ پرونده قتل منتهی به صلح و سازش شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت الاسلام ابراهیم ساجدی در نشست سفیران صلح در شورای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در طی چند سال گذشته تعداد ۵۵ پرونده قتل در پای چوبه دار با همکاری روحانیون، ریش سفیدان و متنفذین منتهی به صلح و سازش شده است و ۳۵ پرونده قتل دیگر در دستور کار است.

وی، هدف از این نشست را استفاده از ظرفیت روحانیون در عملی کردن فرهنگ صلح و سازش در بین مردم عنوان کرد و افزود: قوه قضائیه طرح سفیران صلح را با کمک ریش سفیدان و علماء که نقش خیلی مهمی در امور و اصلاح ذات البین و پیشگیری از وقوع جرم دارند را در اولویت کار‌ها قرار داده است.


ساجدی افزود: ما باید تلاش کنیم در جامعه و در مساجد این فرهنگ بسیار خوب را گسترش دهیم تا بتوانیم از ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی استان بکاهیم و بیشتر به سمت اصلاح و صلح و سازش پیش رویم.

وی به آمار قتل‌های سازشی در شورا‌های حل اختلاف استان هم اشاره کرد و گفت: شورای حل اختلاف در چند سال گذشته تعداد ۵۵ پرونده قتل که حتی تا پای چوبه دار رفته بودند با همکاری روحانیون، ریش سفیدان و متنفذین را اصلاح کرده اند و ۳۵ پرونده دیگر قتل دیگر قتل را در دستور کار دارد که امید است با همکاری روحانیون و ریش سفیدان و متنفذین اصلاح شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1046230

وب گردی

وب گردی