پذیرش نکردن  بیمار به بهانه نداشتن تخت خالی تخلف است

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از برخورد جدی با بیمارستانی که به بهانه نداشتن تخت خالی از پذیرش بیمار شانه خالی می‌کند خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه هیچ کسی حق عدم پذیرش بیمار به ویژه بیمار اورژانسی را به بهانه نداشتن تخت خالی ندارد، گفت: حتی اگر نداشتن تخت خالی نیز صحت داشته باشد بیمارستان موظف است مریض را پذیرش کرده و با انجام اقدامات اولیه برقراری پایداری در وضعیت وی را دنبال کند.


جهانپور با تاکید بر اینکه بیمارستان در صورت نداشتن تخت خالی باید با با هماهنگی مراکز درمانی دیگر یا ستاد هدایت بیمار را به بیمارستانی که تخت خالی دارد اعزام کند، افزود: هیچ کسی چنین حق عدم پذیرش بیمار را ندارد و هر فردی اعم از پرستار یا پزشک در هر بیمارستانی چنین کاری انجام دهد متخلف است.


وی ادامه داد: با تخلف در حوزه عدم پذیرش بیمار در بیمارستان به غیر ازبرخورد‌های انضباطی که قطعا وزارت بهداشت انجام می‌دهد اگر برای بیمار مشکلی پیش آید از مسیر قانونی پاسخگو و ضامن او خواهیم بود.


رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه مردم در زمان مراجعه به بیمارستان‌ها اگر با عدم پذیرش مواجه شدند باید بلافاصله با تلفن همراه خود با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند، گفت: همکاران ما در معاونت درمان در سراسر کشور همان زمان موضوع را بررسی کرده و اقدامات لازم برای بیماران انجام می‌شود.

میزان


انتهای پیام/

کد خبر: 1046234

وب گردی

وب گردی