پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد استان تهران در گرمدره افتتاح می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران از تاسیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان گرمدره خبرداد.

محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به هفته پژوهش و فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه واحدهای استان تهران اظهارکرد: واحدهای‌استان تهران همواره فعالیت‌های خوبی را در حوزه‌های پژوهشی و فناورانه داشته‌اند به طوری که در بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری با قدرت حاضر شدند.

وی افزود: امسال دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در چند حوزه از جمله ساخت پهپاد که تلفیقی از علم مکانیک و هوا و فضا هست و همچنین در حوزهIT ،پیشرفت های زیادی را داشته است. همچنین واحد رودهن در حوزه ساخت رنگ‌های آنتی باکتریال فعالیت‌های خوب را داشته‌اند که مرحله تجاری سازی رسیده است.

آقامیری ادامه داد: هر کدام از واحدهای دانشگاهی بر اساس تخصص و ماموریتی که برای آن ها تعریف شده، فعالیت پژوهشی و دانش بنیان خود را انجام می‌دهند تا بتوانند در راستای حل مسائل و مشکلات استان، گام‌های اساسی بردارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران تاکید کرد: سال آینده با توجه به برنامه علمی دانشگاه آزاد اسلامی و تاکیدات ریاست این دانشگاه، شاهد تحولات ویژه و خاص در فعالیت‌های علمی و پژوهشی واحدهای استان تهران خواهیم بود.

وی با اشاره به لزوم حمایت مسئولان از پژوهشگران و طرح‌های فناورانه گفت: وظیفه مسئولان این است که تا حد امکان، از نخبگان و پژوهشگران حمایت داشته باشند تا با ایجاد انگیزه، شاهد ساخت محصولات دانش بنیان جدیدتر و منطبق با نیازهای جامعه باشیم.

آقامیری اعلام کرد: 4سرای نوآوری تا 22 بهمن ماه در استان تهران افتتاح خواهد شد؛ این سراهای نوآوری در حوزه‌های هنری و خلاقیت‌های هنری خواهد بود که در خیابان آزادی، شهرک غرب و سعادت آباد افتتاح فعالیت خواهند داشت. هدف از تاسیس سراهای نوآوری، تجمیع ایدهای نوآورانه و تسهیل در روند حمایت از آنهاست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: تا سال آینده با حمایت سازمان مرکزی، پارک علم و فناوری استان تهران در منطقه گرمدره افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056261

وب گردی

وب گردی