پک‌های ارزیابی عملکرد مدیران طراحی شد/ ارائه نرم‌افزار مدیریت دانش و داشبورد مدیریتی

مدیر مرکز تحقیقات مدیریت و بهره‌وری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت: در این مرکز پک‌هایی طراحی کرده که در ارزیابی عملکرد مدیران بتواند به آن‌ها کمک کند و آن‌ها را در قالب نرم‌افزار ارائه دادیم.

به گزارش ایسکانیوز، مرکز تحقیقات مدیریت و بهره‌وری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، حدود 4 سال است که مجوز خود را دریافت کرده و مشغول به فعالیت است. این مرکز با ایجاد پیوند میان دانشگاه و صنعت به دنبال ارتقای دانش و تجربه دانشجویان و با عارضه‌یابی مشکلات موجود در صنعت و سازمان‌ها سعی در حل این قبیل مسائل و بهبود عملکرد آنان دارد.

این مرکز با همیاری استادان با تجربه در حوزه علوم اجتماعی در نظر دارد ظرف پنج سال آینده به انجام بزرگترین پروژه ها در حوزه های صنعت و دانشگاه دست بزند. ماموریت مرکز تحقیقات مدیریت و بهره‌وری واحد قزوین جهت‌دهی به پژوهش‌ها، فرهنگ پژوهش‌محوری و بررسی مطالعات راهبردی به مسئله یابی، حل مشکل و رفع نیازهای مطالعاتی در سطح کشور و منطقه است. در این مسیر فعالیت‌هایی نظیر پژوهش، توسعه دانش فنی، آموزش و ارائه خدمات در حوزه مدیریتی را نیز انجام می‌دهد.

این مرکز تحقیقات، در پنجمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی، توانست رتبه برتر طرح برون دانشگاهی را کسب کند. همچنین در سال 95 رتبه نخست طرح‌های برون دانشگاهی واحد قزوین را به خود اختصاص داد و امسال نیز در هفتمین جشنواره فرهیختگان به عنوان مرکز تحقیقات برتر شناخته و تقدیر شد.

حامد رحمانی مدیر مرکز تحقیقات مدیریت و بهره‌وری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت‌های این مرکز گفت: عمده فعالیتی که در این مرکز انجام می‌دهیم در بحث علوم اجتماعی، معضلات علوم انسانی و علوم اجتماعی است؛ این فعالیت‌ها در قالب طرح‌های کاربردی برای صنعت و سازمان‌ها انجام می‌شود.

او اضافه کرد: فعالیت دیگر این مرکز، تسریع در تصمیم‌گیری مدیران است؛ در واقع پک‌هایی را طراحی کرده که در ارزیابی عملکرد مدیران بتواند به آن‌ها کمک کند و آن‌ها را در قالب نرم افزار ارائه دادیم. یکی دیگر از نرم افزارها، نرم افزار مدیریت دانش و داشبورد مدیریتی است که ارائه شد.

او با بیان این که در مرکز تحقیقات مدیریت و بهره وری ۲ مقاله و ۱ کتاب در سال ۹۷ به چاپ رسیده است ادامه داد: توانستیم برای ۱۰ نفر کارآفرینی کنیم که به صورت پاره وقت و تمام وقت مشغول با مرکز مشغول به همکاری هستند. به عبارتی تلاش کنیم متکی به هزینه‌های دانشگاه نباشیم و بالغ بر ۲ میلیارد تومان در چند سال اخیر درآمدزایی داشتیم.

مدیر مرکز تحقیقات مدیریت و بهره‌وری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، درباره فعالیت‌هایی که منجر به انتخاب این مرکز به عنوان مرکز تحقیقات برتر شد توضیح داد: فعالیت‌هایمان در سه حوزه به صورت مستمر بود؛ فعالیت اول که به صورت کاربردی عملی انجام و در قالب طرح‌های برون دانشگاهی بود. در چند سال اخیر ۲۱ طرح برون دانشگاهی داشتیم که این طرح‌ها را از سازمان‌های شهرداری تهران، سازمان میراث فرهنگی، سازمان محیط زیست و... دریافت کرده و به صورت عملی برای آن‌ها انجام دادیم.

رحمانی اظهار کرد: اقدام دوم در منابع انسانی در حوزه مدیریت است؛ در همین راستا یک پک نرم افزاری ایجاد شد که کارکردهای مدیریتی منابع انسانی از جذب، ارتقا و انتصاب تا ارزیابی را انجام دهد. در واقع تلاش کردیم برای تسریع در تصمیم گیری مدیران یک پک نرم افزاری درست کنیم و در حال حاضر 2 پک به بازار ارائه شده است.

او اضافه کرد: یکی از بهترین کارهایی که انجام شده و توانستیم محصولاتمان را به چند جا ارائه کنیم، سیستم مدیریت دانش است. همچنین کل ابزارهایی که در مدیریت دانش وجود دارد در قالب یک پک نرم افزاری ایجاد شد که قابل استفاده در سازمان‌ها است.

مدیر مرکز تحقیقات مدیریت و بهره‌وری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین درباره دیگر اقدام این مرکز تصریح کرد: همچنین کانون ارزیابی در دانشگاه را به ثبت رسانده و ابزارهای آن را طراحی کرده و مجوز آن را از سازمان استخدامی دریافت کردیم تا بتوانیم ارزیابی را در یک روز انجام داده و گواهی شایستگی مدیران را برای تمام دستگاه‌های اجرایی ارائه دهیم.

رحمانی در پایان گفت: شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های رقابتی استان قزوین، طراحی داشبورد استراتژیک مدیریتی معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، طراحی داشبورد استراتژیک مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و طراحی مدل تعامل شرکت صنایع ملی مس با شرکت های تابعه از دیگر اقدامات این مرکز است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056268

وب گردی

وب گردی