نظارت دقیق شورای نگهبان بر تایید صلاحیت های انتخاباتی، صیانت از حق الناس است

مسئول بسیج اساتید دانشگاه های آزاد اسلامی استان البرز، جایگاه و وظایف شورای نگهبان در انتخابات مجلس را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، یعقوب فتحی مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را از مهمترین و سرنوشت ساز ترین انتخابات ادوار مجلس عنوان و خاطرنشان کرد: این انتخابات از ابعاد مختلف دارای اهمیت بالایی است.

وی با اشاره به وظیفه شورای نگهبان در تایید صلاحیت کاندیداهای حضور در مجلس گفت: شورای نگهبان باید با دقت و جدیت پایبند بودن به مبانی انقلاب اسلامی را در تایید صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار دهد و تحت تاثیر هجمه احزاب و جریان های سیاسی قرار نگیرد.

فتحی در ادامه افزود: انقلاب شکوهمند ایران اسلامی در آغازین سال گام دوم انقلاب اسلامی قرار گرفته است و پس از سپری شدن چهار دهه پرفراز و نشیب دهه پنجم انقلاب را شروع کرده است که با توجه به جایگاه خطیر و تصمیم ساز مجلس در عرصه های داخلی و خارجی باید مجلسی در تراز انقلاب تشکیل شود تا بتواند گام دوم انقلاب را با جدیت و روحیه انقلابی آغاز کند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، وفادار بودن به اسلام ناب و انقلاب، بازوی کارآمد نظام و رهبری ،حامل و عامل بودن گفتمان امام و رهبری ،دارای تقوای جمعی ودارای مرزبندی شفاف را از جمله خصوصیات مجلس تراز انقلاب دانسته و خاطرنشان کرد این وظیفه سنگین و حساس شورای نگهبان است که با دقت و جدیت در تایید صلاحیت داوطلبان این مبانی و اصول را لحاظ کند و تحت تاثیر هجمه احزاب و جریان های سیاسی قرار نگیرد و از حق الناس ملت ایران که در تمام عرصه های سخت میثاق خود را با آرمان های نظام اسلامی حفظ کرده است، صیانت کند.

فتحی ادامه داد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری، مجلس تراز انقلاب اسلامی مجلسی است که عصاره انقلاب اسلامی بوده و نسبت به زیادخواهی‎های استکبار مقاوم و مدافع استقلال و عزت کشور و مخالف با هر گونه تحمیل قراردادهای استعماری باشد. و نباید هیچ گونه وابستگی به کانون‎های قدرت و ثروت داشته باشد و اگر این اتفاق بیفتد و ملت ایران با رای خود گام‎های استوار را برای رسیدن چنین مجلسی بردارد. مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی که در گام دوم انقلاب ترسیم شده است هموار میگردد که امید است به فضل الهی و تحت توجه امام عصر(عج) و با بصیرت مردم شریف ایران اسلامی شاهد مجلسی در تراز انقلاب اسلامی باشیم.

کد خبر: 1056274

وب گردی

وب گردی