کشف جنگل 385 میلیون ساله در حوالی نیویورک

دانشمندان طی بررسی‌های خود در یک سایت قدیمی نیویورک ریشه‌های گسترده یک جنگل 385 میلیون ساله کشف کردند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان در حین جستجوی خاک‌های فسیلی منطقه «Catskill» در نزدیکی «Cairo» نیویورک ریشه گسترده درختان 385 میلیون ساله‌ای را کشف کردند که به نظر می‌رسد پیش از این دارای شاخ و برگ بوده باشند. این یافته اثبات می‌کند تبدیل شدن به جنگل‌هایی که امروزه می‌شناسیم زودتر از دوره دوونین آغاز شده است.

این خاک‌های مدفون سنگواره‌ای در حدود 25 مایلی یک سایت پیدا شدند که قبلاً تصور می شد دارای قدیمی‌ترین جنگل‌های جهان هستند.

«ویلیام استین» استاد علوم زیست شناسی در دانشگاه «بینگامتون» نیویورک اعلام کرد دوره دوونین نمایانگر زمانی است که اولین جنگل در سیاره زمین ظاهر شد، در نتیجه تغییرات زیادی در آن زمان رخ داد.

استین به همراه همکارانش مشغول به کار در منطقه Catskill نیویورک بودند؛ جایی که آنها در سال 2012 شواهدی از یک جنگل فسیلی متفاوت را کشف کردند که سالهاست از آن به عنوان قدیمی‌ترین جنگل زمین یاد می‌شود. حال با حدود 40 دقیقه رانندگی از محل اصلی سایت یک جنگل قدیمی‌تر با ترکیب متفاوت و چشمگیرتر کشف شده است.

دانشمندان با بررسی این سایت دریافتند که جنگل‌های دوره دوونین از درختان مختلفی تشکیل شده بودند که بسته به شرایط محلی مکان‌های مختلف را اشغال می‌کردند.

سیستم ریشه‌ای که استین و تیم وی شناسایی کردند متعلق به گیاه شبیه درخت نخل به نام «Eospermatopteris» است. این درخت که برای اولین بار در سایت گیلبوآ شناسایی شد مانند یک علف هرز ریشه‌های نسبتاً کمی داشت؛ اما ریشه‌های آن از دامنه نسبتاً محدودی برخوردار بوده و احتمالاً فقط یک یا دو سال قبل از مرگ درخت زندگی کرده و توسط ریشه‌‌های دیگری جایگزین شده‌اند.