گروهی که می‌توانند باعث نشاط مردم شوند

پیشرفت کشور در گرو نشاط مردم است و برخی گروه‌های مرجع، توانایی ایجاد این نشاط را دارند.

محمدحسن مهدیان دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه بیشتر مشکلات فعلی کشور به دلیل نبود جامعه آرمانی و پیاده‌ نکردن اصول اسلامی و انقلابی است، اظهار کرد: تغییر نگرش افراد نسبت به ادامه راه انقلاب با توجه به مبانی اعتقادی از وظایف اصلی دانشجویان است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مردم و جامعه دچار نوعی یاس و ناامیدی شده‌اند، گفت: دانشجویان و تشکل‌های انقلابی در ایجاد امید و نشاط در بین مردم تاثیرگذار هستند؛ زیرا جنبش دانشجویی همچنان پایگاه اجتماعی در نزد مردم دارد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان درباره اسلامی نبود علوم انسانی در کشور بیان کرد: تا زمانی که علوم انسانی، اسلامی و بومی نشوند شاهد به وجود آمدن جامعه آرمانی در کشور نخواهیم بود. حوزه علوم انسانی مستقیما به تفکرات مردم در ارتباط است و اگر منشا تولید تفکر مردم، اسلامی باشد قطعا یاس و ناامیدی در آن جایی نخواهد داشت.

دانشجویان در تالیف محتوای علمی و بومی فعال باشند

وی درباره راهکارها برای اسلامی کردن علوم انسانی گفت: نخبگان جامعه که همان دانشجویان و استادان دانشگاه‌ها هستند باید با تحلیل و بررسی دقیق متون فعلی حوزه علوم انسانی و با استناد به آموزه‌ها اسلامی و اصول و آرمان‌های انقلاب اقدام به تولید محتوا و تالیف کتب اسلامی – ایرانی در این حوزه کنند.

به گفته مهدیان؛ زمانی که علوم انسانی کشور کپی از تفکرات غرب و مادی گرایی باشد، وقوع یاس در جامعه دور از ذهن نیست. زیرا باور به دنیای آخرت و معنوی گرایی که در علوم اسلامی موجود است در بین مردم به درستی تبیین نشده است.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه در حال حاضر وظیفه اصلی دانشجویان کسب علم و دانش است، گفت: دانشجویان و استادان در مرحله اول باید خود را از لحاظ علمی ارتقا دهند و در مراحل بعدی با اتکا به پتانسیل علمی خود اقدام به بومی سازی علمی در کشور کنند.

دانشجویان در خط مقدم تولید علم در کشور

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان باید در ساختن تفکرات صحیح در علوم انسانی کوشا باشند، گفت: فعالان جریان دانشجویی انقلابی علاوه بر تولید محتوای علمی بومی باید در انتقال و اطلاع این علم به سایر افراد جامعه و به ویژه سایر دانشجویان و استادان دانشگاهی کوشا و پر تلاش باشند.

مهدیان با بیان اینکه دانشجویان باید در خط مقدم جبهه تولید علم در کشور باشند، گفت: دانشجو باید به این شناخت برسد که در جامعه اسلامی عنصر مهم و تاثیرگذاری است. دانشجویان زمانی که به خود باوری برسند در جامعه مفید هستند و قطعا قدم‌های تاثیرگذار در پیشبرد اهداف انقلاب خواهد داشت.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان بیان کرد: متاسفانه برخی از مسئولان کشوری و دولتی قصد دارند خودباوری را از مردم به ویژه دانشجویان و قشر نخبه بگیرند و به جای آن مفاهیمی نظیر ما نمی‌توانیم را ترویج دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان در این برهه حساسی که انقلاب و جامعه قرار دارد، باید فضای خودباوری و مفاهیم صحیح و جنبه مردمی بودن انقلاب اسلامی را در دستور فعالیت‌های خود قرار دهند و با اتکا به توان و ظرفیت داخلی به رونق اقتصادی و گذر انقلاب از این دوران سخت کمک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056300

وب گردی

وب گردی