لجبازی دولت با مردم در ماجرای گرانی بنزین

مسئول بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به عملکرد دولت در افزایش قیمت بنزین گفت: دولتمردان در بالا رفتن قیمت بنزین قصد داشتند به مردم بفهمانند هر اتفاق مهمی باید از دریچه ارتباطات سیاسی حل شود.

محمدحسین یادگاری مسئول بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به امیدواری دولت برای انجام مذاکره با غرب گفت: مشکلات اقتصادی کشور نتیجه مدیریت بد مسئولان است. دولتمردان فرافکنی می‌کنند و به دنبال حل مشکلات از طریق رابطه با آمریکا هستند.

وی تصریح کرد: امیدواری به غرب دیدگاه مسئولان لیبرال و نئولیبرال است که قصد ورود ایران به اقتصاد جهانی را دارند.

یادگاری با تاکید بر اینکه برخی به دنبال محتاج نشان دادن ایران به غرب هستند، گفت: مسئولانی با گرا دادن به غربی‌ها اطلاعات غلطی در مورد کشور منتشر می‌کنند در حالی که رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند مشکلات کشور باید در داخل و با توجه به ظرفیت‌های موجود برطرف شود.

وی با بیان اینکه مشکلات کشور به شرط وجود مدیریت خوب قابل رفع هستند، تصریح کرد: دولت روحانی اگر 6 سال از وقت خود را برای همکاری با آمریکا و اروپا هدر نمی‌داد؛ زیرساخت‌های اقتصادی قابل ترمیم بود. دولت و زیر مجموعه‌اش باید برای 6 سال کم‌کاری از مردم عذرخواهی کنند و به مردم بگویند در دو سال آخر عمر کابینه دوازدهم، برای رفع مسائل مهم کار خواهیم کرد.

یادگاری درباره جمله رئیس جمهور مبنی بر اینکه «در راستای منافع ملی خود از هیچ‌گونه مذاکره و توافقی، روی‌گردان نیستیم» گفت: روحانی دنبال خط دادن به آمریکایی‌ها برای مذاکره مجدد است. وی از ابتدای دولت به دنبال این بود تا بر اثر ارتباط با آمریکا مشکلات کشور را حل و فصل کند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به تناقض آشکار در رفتار دولت گفت: رئیس جمهور از ابتدا به دنبال مذاکره با اروپا نبود؛ اما کار دولتمردان امروز به جایی رسیده که با مقامات اروپایی مذاکره می‌کنند. اروپایی‌ها نیز به دلیل فعالیت تحت نظر آمریکا توانایی همکاری با ایران را ندارند.

وی افزود: عده‌ای با خط دادن به غربی‌ها همچنان منتظر برگشتن آمریکا بر سر میز مذاکره هستند. همانطور که رئیس‌‌جمهور نیز پیام‌های روشنی را برای از سرگیری مذاکرات به غربی‌ها می‌دهد.

یادگاری درباره اهمیت مذاکره برای کابینه دوازدهم تصریح کرد: تفکر دولت مبتنی بر مذاکره است و اعتقادی به حل مشکلات کشور توسط نیروهای داخلی و استفاده از ظرفیت‌های کشور ندارد.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه برخی مدیران دولتی اعتقادی به نیروهای داخلی ندارند، گفت: چنین تفکری ریشه در جریان لیبرال و نئولیبرال کشور دارد. آن‌ها معتقدند باید اقتصاد به دلار و کشور آمریکا وابسته باشد و به دنبال پذیرفتنFATF و اجرای دستورات بانک جهانی هستند.

وی با انتقاد از کم‌کاری دولت در 6 سال اخیر گفت: دولتمردان در مسائل عمرانی ورود نکردند و بالا رفتن قیمت بنزین به خاطر این انجام شد تا به مردم بفهمانند هر اتفاق مهمی باید از دریچه ارتباطات سیاسی حل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056311

وب گردی

وب گردی