نظریه وحدت حوزه و دانشگاه برکات زیادی برجای گذاشته است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نظریه وحدت حوزه و دانشگاه از آغازین روزهای انقلاب توسط امام خمینی (ره) مطرح شد و تا کنون آثار و برکات زیادی برجای گذاشته است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نشست هم اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه، موانع و راهکارها با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسئولان دفاتر نهاد، اساتید صاحب نظر، مدیران گروه های معارفی و مسئولان بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین شریفانی در این نشست ضمن گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: نظریه وحدت حوزه و دانشگاه از آغازین روزهای انقلاب توسط امام خمینی (ره) مطرح شد و تا کنون آثار و برکات زیادی برجای گذاشته است. در واقع قرار گرفتن دو قشر فرهیخته حوزوی و دانشگاهی همواره آرزو و دغدغه فرهیختگان بود که با نظریه امام خمینی (ره) کار خود را آغاز کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه نظریه وحدت حوزه و دانشگاه، آثار، نتایج و برکات زیادی با خود به ارمغان آورده، اظهار داشت: تا رسیدن به نقطه مطلوب نتایج این نظریه راه بسیاری پیش روی همه ما قرار دارد.

وی با اشاره به یکی از شاخص های برجسته حوزه های علمیه گفت: معنویت و گرایش به مسائل معنوی یکی از شاخص های برتر حوزه است که بسیار ارزشمند است. این شاخص ارزشمند حوزه علمیه علیرغم ایجاد محتوای مسائل معنوی، یک نقطه ضعف نیز ایجاد کرده و آن این است که حوزه های ما در این خصوص تبیین درستی انجام نداده اند و کسانی که تشنه معنویت هستند، بعضاً رو به معنویت انحرافی و عرفان های نوظهور آورده اند.

حجت الاسلام والمسلمین شریفانی در ادامه با بیان اینکه یکی از شاخص های مثبت دانشگاه ها نیز کار گروهی، جمعی و تشکیلاتی سازمان یافته است، گفت: این شاخص مثبت نیز علیرغم آثار خوبی که از خود برجای گذاشته، یک نقطه ضعف برای دانشگاه ایجاد کرده و آن مدرک گرایی بیش از حد و بروکراسی افراطی است. برگزاری چنین جلساتی می تواند نقاط مثبت حوزه و دانشگاه را به یکدیگر منتقل کرده و راهکارهای خوبی برای رفع نقاط ضعف این دو نهاد ارائه دهد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد در شرایط فعلی و با مدیریت جهادی و انقلابی مدیران دانشگاه آزاد اسلامی این مسائل از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و راهکارهای مثبتی اندیشیده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056318

وب گردی

وب گردی