همایش دختران آفتاب با هدف ترویج حجاب اسلامی در  واحد شهرقدس برگزار شد

همایش دختران آفتاب با حضور جمعی از خواهران دانشجو و با سخنرانی برخی از روسای معاونت ها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس صبح امروز همایش دختران آفتاب به همت معاونت فرهنگی واحد در محل سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس برگزار شد. در این همایش تعدادی از معاونت های واحد به سخنرانی پیرامون موضوع حجاب پرداختند.

در ابتدای این مراسم علیرضا مظلوم، معاون فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس به موضوعات مهم اجتماعی و فرهنگی روز در دانشگاه پرداخت و گفت: مسئله عفاف و حجاب اسلامی امری است که همواره مقام معظم رهبری مدظله العالی جهت حفظ و ترویج آن اشاره داشته است. لذا ما در دانشگاه آزاد اسلامی که مسمای آن بیانگر اسلام است باید مقوله حجاب را در صدر برنامه های خود قرار دهیم.

مظلوم در ادامه صحبت های خود به سر لوحه قرار دادن فرمایشات قام معظم رهبری در زمینه فرهنگ اسلامی اشار کرد و افزود: موضوع فرهنگ و ایجاد فرهنگ اسلامی همواره دغدغه معظم له بوده است.حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی در یکی از سخنان خود به بحث شبیخون فرهنگی اشاره کردند که (دشمن شبانه روز در صدد ضربه زدن به فرهنگ اسلامی در ایران است و در این راه لحظه ای از پای ننشسته و بحمدالله تا به الان توفیقی کسب نکرده است) لذا ما بعنوان منادیان فرهنگ اسلامی در دانشگاه باید دغدغه ی مقام عظمای ولایت را در صدر اهداف خود قرار دهیم و با الگو گیری از رهنمود های ایشان و به بهره گیری از اخلاق حسنه ی اهل بیت علیهم السلام فرهنگ و حجاب اسلامی را در دانشگاه آزاد اسلامی ترویج و نهادینه کنیم.

در ادامه ی این مراسم حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر منصوری رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس به موضوع حجاب از نگاه قرآن پرداخت و تاکید کرد حجاب اسلامی امری است که خداوند منان در قرآن در سوره نور آیه31 به آن تاکید کرده است.

حجت الاسلام منصوری با تفسیر آیه ی31 در سوره نور به مسونیت بودن حجاب اشاره کرده و خاطر نشان کرد: که عده ای فکر میکنند حجاب محدودیت است اما در واقع حجاب مصونیت است.حجاب همانند سپری است مقابل چشم های ناپاک گاها بدنبال ایجاد مفسده هستند و امنیت بانوان را سلب میکنند. بنابراین حجاب را مصونیت و حافظ امنیت خود بدانید نه محدودیت.

ججت الاسلام و المسلمین منصوری در بخش پایانی سخنان خود از بانیان برگزاری این همایش تشکر کرد و بصورت مستقیم در جریان پیشنهادات و انتقادات حاظرین در این همایش قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056343

وب گردی

وب گردی