همایش «من و نیمه گمشده» در واحد نجف آباد برگزار شد

همایش "من و نیمه گمشده" (از سلسله مباحث ازدواج) با استقبال دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد نجف آباد، حجت الاسلام محمد داستان پور فعال فرهنگی ضمن تاکید برآشنائی دانشجویان با مبحث ازدواج از دیدگاه اسلام گفت: با توجه به لزوم آشنائی با دستورات تعالی بخش اسلام در زمینه ازدواج، جوانان بایدآگاهی لازم در این خصوص را کسب نمایند.

وی افزود: دختر و پسر نباید برای شروع زندگی مشترک نگران مشکلات اقتصادی باشند زیرا وعده خداوند چنین است که اگر او را باور داشته باشند و در زندگیشان حضور داشته باشد به آنها یاری می رساند.

حجت الاسلام داستان پور با اشاره به سه شرط (شناخت، ظرفیت و بلوغ) اضافه کرد: هر کس باید این سه شرط را در خود ببیند و پیرامون آنها مطالعه کند تا بتواند پس از ازدواج زندگی آرامی داشته باشد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اهمیت شرط ظرفیت در دو طرف تصریح کرد: مرد و زن برای ازدواج باید شعور و ظرفیت ما شدن و از خودگذشتگی به نفع زندگی مشترک را داشته باشند تا بتوانند سختی ها را پشت سر بگذارند.

این فعال فرهنگی اصول خواستگاری رفتن را یکی دیگر از بخش های مهم در امر ازدواج دانست و گفت: در جلسه خواستگاری همانگونه که هستید ظاهر شوید و تظاهر نکنید، اولین جلسه بهتر است طوری برگزار شود تا خانواده ها فرصت بیشتری برای صحبت های اولیه داشته باشند.

وی افزود: در فرهنگ ما ازدواج پیوند دو نفر نیست بلکه پیوند دو خانواده و در مواردی دو قبیله است پس باید خانواده ها را از همان ابتدا در جریان گذاشت.

حجت الاسلام داستانپور در بخش پایانی سخنانش امانت داری را یکی از مهم ترین ویژگی ها دانست و بیان کرد: بعد از اتمام جلسه خواستگاری اگر طرفین به توافق نرسند باید امانت دار و رازنگهدار یکدیگر باشند.

کد خبر: 1056375

وب گردی

وب گردی