انعقاد قرارداد 300 میلیونی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و شرکت گاز استان فارس

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز از انعقاد قرارداد300میلیون تومانی این واحد دانشگاهی با شرکت گاز استان فارس خبرداد.

محمد مهدی جباری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به هفته پژوهش و آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی این واحد دانشگاهی اظهارکرد: واحد شیراز دارای یک مرکز رشد است که هسته ها، واحدها و شرکت‌های فناور در آن مستقر هستند؛ اولین هدف ما این است که با همکاری بخش‌های صنعتی استان، به سمت تاسیس سراهای نوآوری متشکل از شتاب دهنده ها، مرکز رشد و پارک علم و فناوری حرکت کنیم.

وی افزود: همکاری واحد شیراز با شرکت فناوری الکترونیک شیراز، اولین گام برای راه‌اندازی سرای نوآوری صنایع الکترونیک و مهندسی برق محسوب می‌شود؛ در برخی از واحدهای دانشگاهی استان شیراز با توجه به نیازهای هر شهرستان، درحال بررسی برای تاسیس سرای نوآوری در آینده نزدیک هستیم.

جباری ادامه داد: تاسیس سرای نوآوری، نیازمند یک پویش فناوری دارد تا نظام موضوعات و چالش موجود در صنعت و جامعه شناسایی شود و براساس آن، موضوع مناسبی برای تاسیس سرا انتخاب شود. ما به دنبال این هستیم که واحد شیراز، به دانشگاهی کارآفرین و فناور تبدیل شود.

معاون پژوهش و فناوری واحد شیراز با اشاره به طرح‌های پژوهشی این واحد گفت: فعالیت‌های پژوهشی واحد شیراز در دو زمینه متمرکز شده است؛ ابتدا فعالیت‌های پژوهشی در مراکز تحقیقاتی واحد از جمله مرکز تحقیقاتی معماری و شهرسازی، مخازن نفت و نانو انجام خواهد شد که علاوه بر ساخت تجهیزات خاص مانند دستگاه‌های آزمایشگاهی، تجهیزات صنعت نانو نیز ساخته می‌شود. همچنین این مراکز تحقیقاتی، قراردادهای پژوهشی خوبی را با صنایع مختلف داشته اند چرا که شرکت صنعتی استان ازهمکاری با دانشگاه آزاد اسلامی استقبال کرده‌اند.

وی با اشاره شرکت‌های صنعتی که با واحد شیراز قرارداد همکاری منعقد کرده‌اند تصریح کرد: انعقاد قرارداد با شرکت گازاستان در راستای ارائه یک روش نوینِ تست خیر مخرب برای اتصالات لوله‌های پلی اتیلن گازی به مبلغ حدود 300 میلیون تومان، یکی از قراردهای مهم واحد شیراز محسوب می‌شود.همچنین قرارداد دیگری به مبلغ 300 میلیون با استانداری فارس و سازمان گردشگری برای توسعه صنعت گردشگری استان و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شده است.

جباری اضافه کرد: قراردادهای دیگری با سازمان مسکن و شهرسازی فارس به مبلغ 150 میلیون تومان، معدن گلگهر و شرکت‌های صنعتی دیگر استان منعقد شده است. طی یک سال گذشته، مبلغ قراردادهای برون دانشگاهی واحد شیراز به1میلیارد و 800 میلیون تومان رسیده است.

معاون پژوهش و فناوری واحد شیراز درباره فرآیند حمایت از پژوهشگران و طرح های فناورانه گفت: ابتدا سطح بندی روند فعالیت‌های پژوهشی یا TRL انجام خواهد شد و پس از آن در دو مرحله از پژوهشگران حمایت خواهد شد؛ در مرحله اول حمایت از پژوهشگرانی که پایان نامه و طرح های پژوهشی مسئله محور داشته باشند، در قالب عقد قراردادهای تحقیقاتی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی انجام خواهد شد.

جباری در پایان خاطرنشان کرد: طرح‌هایی که به مرحله ساخت نمونه اولیه رسیده باشند، به مرحله شتاب دهنده و مراکز رشد منتقل خواهند شد؛ در این مرحله، طرح‌های پژوهشی به عنوان هسته‌ها و واحدهای فناور جذب خواهند شد و برای ساخت نمونه اولیه، حمایت‌های لازم از آن‌ها صورت خواهد گرفت تا به شرکت‌های دانش بنیان تبدیل شوند. حمایت‌ها در این مرحله جدی‌تر خواهد بود چرا که می‌خواهیم دانشگاه به سمت حل مسئله حرکت کند و دانشجویان، پژوهشگران و اعضای هیئت علمی، به شرکت‌های تولید کننده ثروت از طریق دانش تبدیل شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056377

وب گردی

وب گردی