اعضای باشگاه پژوهشگران در جذب هیئت علمی اولویت دارند

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد شیراز گفت: باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان واحد شیراز 300 عضو فعال دارد و حمایت‌های ما عمدتا در برگزاری دوره‌های توانمندسازی و برگزاری مسابقات علمی-پژوهشی برای اعضای باشگاه است.

به گزارش ایسکانیوز، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز امسال در هفتمین جشنواره فرهیختگان به عنوان باشگاه برتر شناخته شد و از سیدامیر شمس‌نیا به عنوان رئیس این باشگاه تقدیر شد. باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان این واحد دانشگاهی در دوره جدید فعالیت خود را در مسیر حضور نخبگان در حل مشکلات جامعه قرار داد و فعالیت‌های آن در این راستا افزایش پیدا کرد.

شمس‌نیا در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت‌های این باشگاه گفت: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در راستای اجرایی کردن سیاست‌های دانشگاه در زمینه کارآفرینی، برنامه ریزی برای جذب نخبگان به عنوان مرکزی برای شناسایی، جذب، هدایت و حمایت از پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاهی کشور سال ۷۷ در واحدهای دانشگاهی راه اندازی شد. این باشگاه تلاش کرده است عملکرد خود را در راستای عملکردهای مصوب باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان قرار داده و تمام آیتم‌های این باشگاه را رعایت کند.

او اضافه کرد: این آیتم‌ها در بحث توانمندی اعضا، برگزاری مسابقات، حمایت از اختراعات و طرح‌های پژوهش و مقالات بود. باشگاه پژوهشگران واحد شیراز همچنین در برگزاری دوره‌ها و اردوهای فرهنگی-آموزشی، حضور فعالانه داشته و تلاش کرد تمام آیتم‌های مد‌نظر باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان دانشگاه آزاد را برای اعضای خود انجام دهد.

او با بیان این که این باشگاه 300 عضو فعال دارد اظهار کرد: حمایت‌های ما عمدتا در برگزاری دوره‌های توانمندسازی و برگزاری مسابقات علمی-پژوهشی برای اعضای باشگاه است؛ حمایت‌هایی که برای دانشجویان ایجاد شور، نشاط و انگیزه می‌کند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد شیراز با تاکید بر این که حمایت از اختراعات و طرح‌های پژوهشی را نیز در دستور کار داریم گفت: حمایت از شرکت در استارتاپ‌ها و مسابقات علمی از جمله حمایت‌های باشگاه است؛ همچنین با توجه به این که حوزه باشگاه پژوهشگران یک حوزه پژوهشی است، زیرساخت‌هایی که معاونت پژوهشی برای اعضای هیئت علمی خود دارد را در اختیار اعضای باشگاه نیز قرار می دهد. در واقع امکانات آزمایشگاهی، آموزشی و تمام زیرساخت‌های دانشگاه برای اعضای باشگاه نیز قابل استفاده است.

او گفت: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد شیراز در سال 96 به عنوان باشگاه برتر در امور فرهنگی شناخته شد و در مسابقات ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه سال 97 نیز توانست مقام اول را کسب کند. سیاست باشگاه پژوهشگران این است که در صورتی که استخدام به صورت عضو هیئت علمی نیاز باشد، اعضای باشگاه در اولویت استخدام هستند.

شمس نیا همچنین از اولویت قرار باشگاه در جذب هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: اعضای باشگاه در اولویت جذب به عنوان هیئت علمی دانشگاه آزاد هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056405

وب گردی

وب گردی