حمایت از ۹۷۰ پروژه پسادکتری

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکنون ۹۷۰ پروژه پسا دکتری را برای حمایت مصوب کرده تا توانمندسازی دانش‌آموختگان دکتری پیش از استخدام آن‌ها سرعت بگیرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پس از دکتری تخصصی دوره‌ای با عنوان پسادکتری گذرانده می‌شود که پژوهشگران مستعد زیر نظر اساتید برجسته طرح‌های ویژه‌ای برای توسعه پژوهش و فناوری انجام می‌دهند. نکته مهم در این میان هدایت صحیح دانش آموختگان دکتری پیش از استخدام است. در این راستا برای توانمندسازی این افراد صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از انجام طرح‌های پسا دکتری حمایت می‌کند.

این حمایت شامل تمامی حوزه‌های علمی می‌شود. در سال جاری حمایت از محققان پسا دکتری نسبت به سال‌های گذشته از ۳۶ میلیون تومان به ۵۷ میلیون تومان رسید. تاکنون نیز صندوق از میان بیش از 2 هزار و 200 طرح پسادکتری دریافتی بیش از 970 طرح را برای حمایت مصوب کرده است.

پذیرش طرح‌های پسادکتری نیز به دو صورت است، پژوهشگران طرح را مستقیم به کارگروه مرتبط در صندوق ارسال می‌کنند یا بر اساس تفاهم‌نامه صندوق با مراکز علمی طرح پس از تصویب حمایت می‌شود. در هر صورت حمایت از دوره‌های پسا دکتری زیرساخت‌ها برای تربیت نیروی انسانی را توسعه می‌دهد تا نیروی انسانی کارآمد به جامعه معرفی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056416

وب گردی

وب گردی